22 April 2014
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 1243 din 14 martie 2014
P R O C E S-V E R B A L
al şedinţei Consiliului local Acăţari din 14 martie 2014
Încheiat azi 14 martie 2014 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local Acăţari .
Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul comunei şi următori consilieri locali: Kereszturi István , Magyari Zoltán, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pecsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe, Voniga Ladislau.
Lipsește: Ciatlos György .
Primar:primul punct pe ordinea de zi este alegerea președintelui de ședință pentru lunile martie-mai.a.c.
Vă rog să faceți propuneri.
Menyhart Balint:propun pe d-ul Nagy Erno.
Se supune la vot propunerea făcută.
Pentru : 11 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Pecsi Domokos,Simon György,Szabó Lóránd László, ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Primar: de obicei ședințele de consiliu local se țin la sfârșitul lunii,dar auditorii de la Curtea de Conturi au sesizat o problemă,la care este nevoie de o hotărâre al consiliului local.
Este vorba despre redevențele la cabinetele medicale.
Președinte de ședință: rog secretarul comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local data de 27 februarie 2014.
- 2 –
Secretarul arată că nu a fost formulat nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă acestea se aprobă cu unanimitate .
Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:
1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință pentru lunile martie-mai a.c.
2.Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2014, în domeniile: cultură, culte, sport şi asistenţă socială
3.Proiect de hotărâre privind stabilirea redevenţei pentru cabinete medicale.
4.Proiect de hotărâre privind concesionarea pășuni comunale din satul Suveica și Stejeriș.
5.Întrebări,interpelări.
Nefiind alte propuneri din partea consilierilor cu unanimitate se aprobă ordinea de zi propusă.
Se trece la discutarea punctului doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2014, în domeniile: cultură, culte, sport şi asistenţă socială.
Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive
Secretar:prezintă referatul de specialitate
Primar:este vorba despre posibilitatea acordării de finanțări nerambursabile pentru fundații și asociații.
Despre acest punct am discutat și la aprobarea bugetului,când ne-am convenit că în prima etapă asociațiile și fundațiile vor beneficia prin proiecte considerate eligibile de 800 milioane lei vechi,iar pentru biserici urmează ca la prima rectificare de buget să cuprindem a anumită sumă în funcție de veniturile încasate.
Trebuie să menționez că la partea de venituri/încasări stăm bine,astfel încât la rectificare cu siguranță vom putea cuprinde în buget fonduri și pentru biserici.
Simon Gyorgy:bisericile vor putea depune proiecte pentru case mortuare sau și pentru altceva?
Primar:depinde ce sume vor sta la dispoziția noastră.
Ca să putem acorda finanțări pentru biserici va trebui ca încasările din iulie să fie mai mari decât cele prognozate în buget.
Menyhart Balint:toate asociațiile pot depune proiecte ?
- 3 –
Primar:da.Menționez că aceste lucruri au fost discutate la aprobarea bugetului.
Președinte de ședință:nefiind alte intervenți din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Pecsi Domokos,Simon György,Szabó Lóránd László, ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind stabilirea redevenţei pentru cabinete medicale.
Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive
Secretar:prezintă referatul de specialitate
Primar:redevența la cabinetele medicale au fost în primi cinci ani de concesiune,adică până în 2011 de 1 euro/mp/lună.
De la această dată redevența trebuia să fie calculată conform prețului pieții,aprobată prin hotărâre de consiliu local.
Am început în anul 2011 să demarăm procedura de recalculare a redevențelor,dar având în vedere că am avut o problemă presonală,despre care aveți cunoștință,cu unul dintre medici,nu am finalizat acestă procedură.
Curtea de Conturi a sesizat acest aspect și a trasat ca sarcină,ca în timpul controlul să rezolvăm această problemă
În proiectul de hotărâre am propus 3 euro/mp/lună pentru spațiile care sunt folosite ca,cabinete medicale și 1 euro/mp/lună pentru spațiile care sunt folosite în comun,cum ar fi:sala de așteptare,etc.
Trebuie să menționez că pentru spațiile proprietate privată sau publică al comunei închiriate/concesionate,chiriașul, concesionarul trebuie să plătească taxă pe clădire,
Pentru medici de familie această taxă se aplică numai în cazul în care concesionarul este SRL,la noi existând două astfel de cazuri.
Suprafețele cabinetelor sunt următoare:
SC Annamarimed SRL- cca.13 mp
Dr.Kelemen Gabriella-cca.17 mp
Dr.Zoltay Ildiko-cca.10 mp
Dr.Ciucină Dumitru-cca.40 mp
Suprafața spațiilor folosite în comun este de:cca.121 mp
Dacă se face un calcul pentru un cabinet redevența este reală,având în vedere că suntem la 12 km de Tg-Mureș și nu la capătul județului.
Menționez că în buget a fost cuprins suma de 100 milioane lei vechi pentru modernizarea clădirii dispensarului.
Din această sumă doresc să schimb geamurile,ușa de intrare și să executăm lucrări la acoperiș.
- 4 –
Trebuie să menționez că materialul lemons la acoperiș nu este degradat,astfel că unele țigle ar putea să schimbe și medici,cu ajutorul unor meseriași.
Am dorit să sublinez aceste lucruri ca să se înțeleagă că redevența ,sau chiar mai mult,se va folosi pentru modernizarea dispensarului.
Voniga Ladislau:chiria menționată este lunară?
Primar:da.Trebuie făcut un calcul căt chirie se plătește pentru o garsoneieră în Tg-Mureș.
Pecsi Domokos:chiria unei garsoniere în Tg-Mureș este între 150-200 euro,în consecință redevența propusă este reală.
Kereszturi Istvan:redevența propusă este una reală și după cum ați auzit aceasta va fi folosită pentru modernizarea cabinetelor.
Președinte de ședință:nefiind alte intervenți din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Pecsi Domokos,Simon György,Szabó Lóránd László, ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Primar:mă bucură faptul că toți ați fost de acord cu propunerea făcută,inclusiv d-ul Szabo Lorand,dar aș fi așteptat ca măcar unii dintre voi să ia cuvântul și să sublinieze că redevența propusă este una corectă.
În cazul în care asistența medicală din comună ar fi alta,dacă la ora 12,00 medicii nu s-ar duce acasă,dacă la un nou născut s-ar deplasa a doua zi când este externată,poate că și redevența ar fi alta.
Szabo Lorand Laszlo:am fost de acord cu propunerea făcută,tarifele propuse fiind reale.
Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind concesionarea pășuni comunale din satul Suveica și Stejeriș.
Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive
Secretar:prezintă referatul de specialitate
Primar:am dorit ca toate pășunile comunale să fie concesionate.
La Suveica în luna martie contractul a expirat,iar în satul Stejeriș contractul a fost reziliat.
Președinte de ședință:nefiind alte intervenți din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Pecsi Domokos,Simon György,Szabó Lóránd László, ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
- 5 -
Abţineri: 0
Primar:doresc ca la sfârșit de ședință să Vă aduc la cunoștință unele probleme.
Vine primăvara și vă rog ca să organizați în satele comunei curățenia de primăvară.
Dacă observați nereguli,Vă rog să atenționați cetățenii ca fiecare în gospodăria lui să facă ordine.
Varga Gheorghe:dacă în satul Suveica s-ar vopsi marginile podețelor ,satul ar căpăta o altă față.
Primar:Cetățenii trebuie educați să iubească frumosul .
Un cetățeni din Văleni,care a venit de curând în comună a adus pe cheltuiala lui o mașină și a măturat drumurile din această localitate.
Primar:care dintre consilieri nu a depus raportul de activitate pe anul 2013?
Voniga Ladislau:eu
Primar:te rog ca azi să depui acest raport,fiind o obligație legală.
Nam Vilmos:la transportul sticlei,foarte multe din acestea se sparg,iar la încărcare ,rămâne o anumită cantitate pe jos.
O să predau transportatorului o prelată ca acest fenomen să nu se repete.
Primar:am omis data trecută să Vă comunic că în cazul în care solicitați să se țină ședințe în satele componente,eu voi onora invitația,dar cu condiția ca aceaste ședințe să fie pregătite.
Nu doresc ca să țin ședință pentru 5-6 cetățeni.
Dealtfel foarte multe informații despre activitatea Primăriei apar și în ziare.
Cu siguranță în campania electorală pentru alegeri europarlamentare ne vom întălni ce cetățenii satelor.
Putem discuta despre responsabili de sate care au convenție încheiată până în luna mai.
În cazul în care respectivi nu lucrează în interesul cetățenilor și nu există conlucrare între ei și consilieri aceștia se pot schimba.
La sfârșit doresc să Vă aduc la cunoștință că împreună cu fundația Tabula am câștigat un proiect finanțat în cadrul POS DRU, având ca obiect pregătirea persoanelor în diferite meseri,finalizând cu acordare de diplome recunoscute.
Parteneri în acest proiect sunt comunele Păsăreni și Bălăușeri,comune cu care colaborăm bine atât pe planul evidenței persoanelor cât și la nivelul SVSU cu Păsăreni.
Implementarea proiectului nu va fi ușoară,trebuie reclamă și o organizare bună,motiv pentru care doresc să organizez o ședință comună cu primari,viceprimari și consilieri din localitățile amintite.
- 6 –
Nam Vilmos:s-a semnat o convenție cu cele două comune?
Primar:nu.Despre finanțări trebuie să menționez că la început va trebui să finanțăm unele cheltuieli ,dar aceste sume vor fi integral recuperate pe parcursul implementării proiectului, care este de 18 luni.
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Nagy Erno
Secretar,
Jozsa Ferenc