18 December 2013

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail:  acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

  Nr.6576  din 28 noiembrie 2013

 

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei   Consiliului local Acăţari din  28 noiembrie  2013

 

 

 

 

  Încheiat azi 28 noiembrie 2013 cu ocazia şedinţei ordinare  a  Consiliului local Acăţari .

  Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei şi următori consilieri locali: Kereszturi István , Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta, Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe, Voniga Ladislau.

  Lipsesc: Ciatlos György și Magyari Zoltán,

  Președinte de ședință: rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul proceselor verbale al şedinţelor consiliului local  data de 18 octombrie,respectiv 29 octombrie 2013.

    Secretarul arată că nu a fost formulat nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului proceselor verbale amintit,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

 

    1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

    2.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul III,anul 2013.

  3.Proiect de hotărâre privind asigurarea sustenabilității proiectului  “ Împreună pentru o şansă reală la educaţie”

  4.Proiect de hotărâre  privind atribuirea în folosință gratuită a suprafeței de 124 mp,Societății Naționale de Transport Gaze Naturale ”Transgaz” SA Mediaș

 

 

 

   2 –

 

    5.Proiect de hotărâre  privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de   specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2014

       6.Întrebări,interpelări.

  Primar:doresc să propun încă un punct care să fie inclusă pe  ordinea de zi și anume:

  Proiect de hotărâre  privind aprobarea achiziționării în sistem leasing pe o perioadă de  5  ani a unui autoturism.

    Nefiind alte propuneri din partea consilierilor cu unanimitate se aprobă ordinea de zi cu modificarea propusă de primar.

  Se discută primul punct din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Fulop Robert:prin Decizia nr.42.259/2013 a Administrației județene a Finanțelor Publice, suma defalcată din TVA a fost majorată cu 114.000 lei din care 97.000 lei pentru plata salariilor la profesori, 3.000lei  pentru cheltuieli cu bunuri și servicii,iar suma de 14.000 lei pentru salariul asistenților personali.

  Totodată venitul propriu a fost majorată cu 36.000 lei care va fi utilizată la plata reparaților la școli,respectiv avansul pentru mașina care urmează să se achiziționeze prin sistem leasing.

  Primar:venitul propriu s-a putut majora cu suma de 36.000 lei datorită unei mai bune colectări a taxelor și impozitelor de la persoanele juridice și fizice.

  Față de perioada precedentă a anului trecut veniturile au crescut cu suma susmenționată.

  Chiar dacă este criză veniturile cresc.

  Fulop Robert:în proiectul de hotărâre este propus,conform Decizia nr.44.838/2013 a Administrației județene a Finanțelor Publice,o majorare a cheltuielilor de personal,prin redistribuire.

  Szabo Lorand Laszlo:pentru plata asistenților personali este prevăzută o majorare destul de mare.

  Întrebarea este dacă persoanele asistate sunt mulțumite.

  Fulop Robert:angajarea asistenților personali se face pe baza a Avizelor de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Mureş.

  Kereszturi Istvan:poate nu sunt mulțumiți,dar Primăria are mâinile legate în această problemă.

  Szabo Lorand Laszlo:numai am întrebat.

  Primar:suma pentru plata asistenților personali a fost repartizată din bugetul județului și se primește în funcție de numărul asistenților personali.

  În majoritatea cazurilor pentru îngrijirea persoanelor cu handicap sunt angajate persoane din cadrul familiei.

  Szabo Lorand Laszlo:din aparatul de specialitate al primarului ar trebui cineva să se uite cui se plătesc aceste sume.

 

 

-  3 –

Primar:nu primăria stabilește cine este încadrat într-un grad de handicap,ci o comisiei,și nici cine este asistentul personal al bolnavului.

  Szabo Lorand Laszlo:de primărie depinde cum este tratată această problemă,care poate să primească sau să nu primească propunerea privind asistentul personal.

  Angajatul care se ocupă cu această problemă ar trebui să se implice mai mult în această problematică.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind alte  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István  ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul III,anul 2013.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Fulop Robert:până la sfârșitul  trimestrului III veniturile totale au fost de:5.385.933 lei,cheltuielile fiind de 5.069.396 lei,existând un  excedent de 316.537 lei.

  La activități autofinanțate veniturile au fost de 253.754 lei,cheltuielile de 242.526 lei,existând un excedent de 2.364 lei.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István  ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind asigurarea sustenabilității proiectului  “ Împreună pentru o şansă reală la educaţie”

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Primar: Pe data de 7 iulie 2011 a fost înregistrată între Consiliul local Acăţari şi  Holt România - Fundatia de Consultantă şi Servicii Sociale pentru Copii şi Familii, in scopul promovării Proiectului “ Împreună pentru o şansă reală la educaţie”,Convenţia de colaborare nr.4019/2011 în vederea implementării proiectului POSDRU 91/2.2/S/62031 .

Obiectul convenţiei a fost :prevenirea şi corectarea fenomenului de abandon şcolar prin intervenţii psiho-socio-educaţionale de tip şcoală-comunitate-părinţi (şcoală după şcoală)

Termnenul convenţiei:aprilie 2011-septembrie 2013

Una din responsabilitățiile  Consiliului local a fost asigurarea sustenabilităţi proiectului din 30 septembrie 2013 pe o perioadă de 3 ani,motiv pentru care s-a propus proiectul de hotărâre.

-  4 –

 

Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István  ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind atribuirea în folosință gratuită a suprafeței de 124 mp,Societății Naționale de Transport Gaze Naturale ”Transgaz” SA Mediaș .

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Primar:după alegerea mea ca primar,una din primele probleme rezolvate a fost asigurarea populației de la SRM Acățari unei gaz metan de calitate,care până atunci a fost cu apă,existând multe reclamații în acest sens.

  Societății Naționale de Transport Gaze Naturale ”Transgaz” SA Mediaș solicită Instituției noastre  atribuirea în folosință gratuită a unei suprafețe de 124 mp,aferent SRM Acățari în vederea modernizării,retehnologizării  și aducerea la parametri funcționali a SRM-lui.

  Szabo Lorand Laszlo:suprafața de 124 mp este în proprietatea comunei?

  Primar:cum poți atribui o suprafață dacă nu este în proprietatea ta.

  Nam Vilmos:sunt de acord cu atribuirea suprafeței în cauză.

  Primar:este normal ca orice inițiativă, care să conducă la dezvoltare, să fie sprijinită.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István  ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

    Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de   specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2014 .

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Secretar: Prin Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici nr.7660/2006 au fost aprobate Instrucţiunile pentru elaborarea Planului de ocupare a funcţiilor publice. În aplicarea prevederilor art.11 din actul normativ mai sus amintit, Planul de ocupare a funcţiilor publice  se supune aprobării consiliul local, urmând a fi transmis Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

 

 

 

 

-  5 -

 

  Planul de ocupare a funcţiilor publice  stabileşte:

a) numărul maxim al funcţiilor publice rezervate promovării funcţionarilor publici;

b) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi rezervate în scopul promovării rapide;

c) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi ocupate prin recrutare;

d) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi înfiinţate;

e) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi supuse reorganizării;

f) numărul maxim de funcţii publice pe fiecare clasă, categorie şi pe grade profesionale;

 g) numărul maxim al funcţiilor publice de conducere şi al funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István  ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctual șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind aprobarea achiziționării în sistem leasing, pe o perioadă de  5  ani , a unui autoturism.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Primar: având în vedere că pentru achiziționarea unei autoturism este nevoie de timp,am propus proiectul de hotărâre ,ca să începem în acest an demersurile necesare.

  Mașina ar intra în dotarea Poliției locale,având în vedere că autoturismul cu care desfășoară activitatea polițiști, are un rulaj de cca.360.000 km și se strică din ce în ce mai des,fiind și lovit de mai multe ori.

  După cum s-a putut observa aproape în fiecare lună avem rectificare de buget și se pare că vom închide  anul cu un excedent, care va fi deajuns pentru plata utilităților și salariilor în luniile ianuarie,februarie a anului viitor.

  Doresc să Vă informez că printr-un proiect depus s-a câștigat 18.000 Euro, care va fi folosit anul viitor pentru organizarea zilelor comunei Acățari.

  Din proiectele depuse din țară au fost considerate eligibile 6-7 proiecte ,din care și al nostru.

  Cu toate că este criză dezvoltarea nu trebuie oprită.

  În momentul de față se lucrează la construcția grădiniței din satul Roteni,este în curs montarea magistralei de apă,luni se deschide un cabinet stomatologic și lista ar putea să continue.

  Autoturismul ar conduce la creșterea siguranței cetățenilor.

  Szabo Lorand Laszlo:nu prea se văd rezultate în activitatea poliției locale.

 

 

-  6 –

 

  Preşedinte de şedinţă: nefiind alte  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István  ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Primar:referitor la rezultate în activitatea poliției locale,doresc să Vă informez că un grup de lucru din cadrul Universității Sapientia în colaborare cu asociația Napsugar și angajați Primăriei au efectuat un sundaj de opinie la familiile din comună,unde în încredere, poliția locală este pe locul doi după SVSU.

  Dealtfel rezultatele sondajului vor fi prelucrare în două/trei săpătămâni și vor fi aduse la cunoștință publică.

  Am fost printre primi care am înființat poliția comunitară ,având în vedere că cetățeni au solicitat acest lucru.

  Sunt foarte multe situați când cetățenii mai repede  apelează la poliția locală decât  la poliția națională.

   Activitatea poliției locale trebuie sprijinită și cu siguranță rezultatele se vor vedea.

  Se poartă discuții pe marginea acestor probleme ,dar la cererea consilierilor acestea nu se consemnează în procesul-verbal.

 

 

 

 

  Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.

 

 

 

  Preşedinte de şedinţă

    Nam  Vilmos

  Secretar,

    Jozsa Ferenc