28 October 2021

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

Nr.6974  din  28 octombrie  2021

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  28 octombrie  2021

 

                   Încheiat azi  28  octombrie 2021 cu ocazia şedinţei  ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin .

                   Lipsesc: Albert Marton și  Ciatlos Gyorgy

La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public   , Fulop Robert, șef Birou financiar contabil și resurse umane , Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeriș  și Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:    

1. Proiect de hotărâre privind alegerea  președintelui de ședinta pentru  luniile noiembrie  2021- ianuarie 2022       

                                                          Inițiator:Primarul comunei                          

          2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

                                                          Inițiator:Primarul comunei

3.Proiect de hotărâre privind aprobarea contul de execuție bugetară pentru trimestrul III al anului 2021.

                                                          Inițiator:Primarul comunei

4.Proiect de hotărâre privind desemnarea reperezentanților Consiliului local în Consiliul de administratie al Școlii Gimnaziale Acățari

                                                          Inițiator:Primarul comunei

5. Proiect de hotărâreprivind privind desemnarea reperezentantului  Consiliului local în Comisia de evaluare a probei de interviu,ce urmează a fi constituită în vederea organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea  funcțiilor de director și director adjunct

                                                          Inițiator:Primarul comunei

          6. Proiect de hotărâre privind completarea/defalcarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Acățari,aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.964/2002,priivind atestarea mdomeniului public al județului Mureș precum și al municipiilor,orașelor și comunelor din județul Mureș,cu modificările și completările ulterioare,cu precizarea descrierii imobilelor din anexa nr.9,înscrise sub pozițile nr.48 și 49.

                                                          Inițiator:Primarul comunei

       7.Întrebări,interpelări.

 

-         2 -

 

                   Președinte de ședință:supun la vot ordinea de zi propusă:

                             Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal al ședinței din   11 octombrie  2021,care se află pe site-ul Primăriei.

                             Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Președinte de ședință:trecem la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  alegerea  președintelui de ședinta pentru  luniile noiembrie  2021- ianuarie 2022 .

          Veres Gaspar Ervin: propun pe d-ul Menyhart Balint

          Președinte de ședință:supun la vot propunerea făcută.

                               Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

 Împotrivă:   0

 Abţineri:      0

 

          Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

                Fulop Robert: conform  Hotărârii Guvernului  nr. 1088 din 06.10.2021, privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2021, pentru unele unităţi administrativ-teritoriale a fost alocată bugetului local al comunei Acățari suma de 357.000 lei.

          La partea de cheltuieli aceste sume se regăsesc la capitolele:plata salarilor,plata cheltuielilor cu utilități-gaz,curent electric a căror valoare a crescut-,lucrări de reparații-atât la cămine culturale cât și la școli,plata asistenților personali.

          Sumele de 160.000 lei,respectiv 86.000 lei au fost cuprinse pentru pregătirea proiectului de canalizare în satele Vălenii și Găiești,iar în satul Gruișor se lucrează  la acest proiect.

          Tot din aceste sume se achită proiectul de asfaltare a unor drumuri,care nu sunt incluse în proiectul  de canalizare.

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

                               Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

 Împotrivă:   0

 Abţineri:      0

 

-         3 –

 

                   Primar:acestă sumă primită  din Fondul de rezervă a Guvernului  nu vine de la sine.

                   Pentru orice sumă primită trebuie depusă effort,solicitare,cerere,motivare.

                   Această rectificare a venit în momentul potrivit,având în vedere că există capitole deficitare financiar în buget..

                   În ședința precedentă am specificat că proiectul de canalizare urmează să se extindă și în satele care nu au fost cuprinse în etapa 1.

                   Ceea ce promit și fac.

                   Specialiști, topografi,proiectanți,experți lucrează deja la proiectul de canalizare a satelor Vălenii și Găiești.

                   Vă fac cunoscut că din lipsa specialiștilor din județ am fost nevoiți să apelăm la specialiști din alt județ.

                   Până la data de 6 noiembrie a.c. trebuie depus cererea de finanțare la Programul  național de investiții „Anghel Saligny”,program la care se dorește depunerea proiectului de canalizare a satelor Vălenii și Găiești.

                   Săptămâna trecută echipele de lucru au efectuat măsurători în aceste două sate,urmând satele Gruișor și Stejeriș.

                   În aceste două sate vom depune proiecte de canalizare ,care urmează să fie finanțate din fonduri europene de care țara noastră  va beneficia din partea U.E.

                   Dacă specialiști tot sunt în comună lucrările de specialitate pentru proiectul de canalizare se fac și în satele Stejariș și Gruișor.

                   Consider că noi lucrăm ,dar din păcate nu toată lumea înțelege acest lucru.

                   Pe rețelele de socializare sunt păreri contrare,primul care este în ținta  acestori păreri fiind eu.

                   Consider că ar fi cazul ca,  consilierii să aducă la cunoștința populației, în mod corect ceea ce se discută în ședințe,având în vedere că se doresc proiecte pentru dezvoltarea comunei.

                   Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind aprobarea contul de execuție bugetară pentru trimestrul III al anului 2021.

                   Fulop Robert:cum prevede legislația contul de execuție bugetară se aprobă pentru fiecare trimestru.

                   Pentru trimestrul III,principalele indicatori sunt:

I.              Bugetul Local:

-         total venituri:                           8.419.075  Lei

-         total cheltuieli:                         5.554.315  Lei

-         Rezultatul exercitiului             2.864.760   Lei

Secțiunea de funcționare:

-         venituri:                                   7.233.177   Lei

-         cheltuieli:                                 4.413.287   Lei

-         Rezultatul exercitiului SF:       2.819.890   Lei

Secțiunea de dezvoltare:

-         Venituri:                                      1.185.898  Lei

-         Cheltuilei:                                     1.141.028  Lei

-         Rezultatul exercitiului SD:               44.870   Lei

-         4 –

 

II.       Venituri Activitati autofinantate – Venituri proprii si subventii:

-         Venituri SF:                              124.288   Lei

-         cheltuieli:                                  116.396   Lei

-         rezultatul exercitiului:                   7.892   Lei

 

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

                               Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

 Împotrivă:   0

 Abţineri:      0

                   Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare  la proiectul de hotărâre privind desemnarea reperezentanților Consiliului local în Consiliul de administratie al Școlii Gimnaziale Acățari.

          Secretar general:în luna august  au fost desemnați reprezentanții Consiliului local în Consiliul de administrație al Școlii Gimnaziale Acățari.

          În consiliul de administrație,care la vremea respectivă era compus din 13 membrii, au fost desemnați trei membrii în CA a Școlii și anume :Albert Marton,Balint Barnabas Attila și Laszlo Jozsef.

          Având în vedere că între timp legislația s-a schimat ,numărul reprezentanților Consiliului local în Consiliul de administrație a Școlii,care se va compune din 9 membrii, a fost redusă de la trei la doi membrii.

          În consecință din cei trei nominalizați din august numai doi vor face parte în continuare din CA a Școlii.

          Cum Albert Marton lipsește,rămân Balint Barnabas Attila și Laszlo Jozsef.

                   Președinte de ședință:cine este de acord ca d-nii Balint Barnabas Attila și Laszlo Jozsef să facă parte din Consiliul de administrație a Școlii.

                               Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

 Împotrivă:   0

 Abţineri:      0

                Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâreprivind privind desemnarea reperezentantului  Consiliului local în Comisia de evaluare a probei de interviu,ce urmează a fi constituită în vederea organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea  funcțiilor de director și director adjunct.

Secretar general: În conformiate cu prevederile  legale în anul 2021 se desfășoară concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct .

Concursul constă în:analiza dosarelor,probă scrisă-eliminatorie- și interviu.

În Comisia de evaluare a probei de interviu face parte un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local.

Menționez că acest reprezentant trebuie să aibă studii superioare și nu este necesar să facă parte din Consiliul local.

Primar:dacă sunteți de acord eu propun pe d-na Toth Emese Zsuzsanna,administrator public, să facă parte din această Comisie.

 

-         5 –

 

Președinte de ședință:supun la vot propunerea făcută.

                                           Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

 Împotrivă:   0

 Abţineri:      0

 

                                Se discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind completarea/defalcarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Acățari,aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.964/2002,priivind atestarea mdomeniului public al județului Mureș precum și al municipiilor,orașelor și comunelor din județul Mureș,cu modificările și completările ulterioare,cu precizarea descrierii imobilelor din anexa nr.9,înscrise sub pozițile nr.48 și 49.

                Secretar general: domeniul public al comunei Acățari a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului local ,care  a stat la baza emiterii Hotărârii  Guvernului , prin care s-a atestat domeniul public al fiecărei unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Mureş,inclusiv al comunei Acățari

          În inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Acățari, sunt trecute : Clădire Disp. Uman + Anexe Acățari  nr. 36, 285 mp.,1 buc, teren aferent disp. Uman, 908 mp.

          După măsurări topografice ,executată de o persoană autorizată ,s-a depus documentația de întabulare la OCPI Mureș,care a respins documentația ,solicitând clarificări,având în vedere că în acest imobil se află și farmacia,care are alt proprietar decât comuna.

          Pentru a putea întabula acest imobil ,a fost propusă proiectul de hotărâre,cu defalcarea spațiilor constitutive a clădirii.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

                               Pentru   : 11  (Balint Barnabas Attila,  Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin)

 Împotrivă:   0

 Abţineri:      0

          Președinte de ședință:întrebări,interpelări.

          Primar:revin puțin la proiectul de canalizare și doresc să Vă informez că documentația  și hotărârea aprobată în ședința trecută a fost depusă la București la MADR.

          Am fost personal pentru depunere,urmând ca în cursul săptămâni viitoare ,în cursul zilei  de marți, să merg din nou la București.

          Va fi al treilea drum, din care unul am efectuat cu contabilul șef ,iar doi vor fi cu proiectantul.

          Săptămâna trecut am participat la ședința Comisiei tehnice,ședință la care participă 13-15 specialiști din diferite domenii,care analizează proiectul, și vin cu întrebări,solicită clarificări,etc.

          Trebuie să știți că nu este chiar așa de ușor să dai răspunsurile la diferitele problem ridicate de specialiști.

 

 

-         6 –

 

          Documentația depusă de noi  a fost fără greșeli,dar cu toate acestea s-au cerut completări.

          Una din completări se referă la precizrea faptului   că Aquaserv  Mureș nu are în vedere executarea lucrărilor de canalizare pe raza comunei noastre - pentru a nu fi dublă finanțare-,precizare care trebuia făcut prin act oficial și care a fost transmis deja la CNI,respectiv MADR.

          Prin a doua completare s-a solicitat studio geo,datorită lungimilor mari ai conductelor, pentru e evita disfuncționalitățile ulterioare, studiu care  a fost transmis.

 

          Referitor la Hotărârea Guvernului prin care persoanele nevaccinate pot intra în sediile autorităților administrative,numai după prezentarea cărții verzi,doresc să Vă aduc la cunoștință unele precizări.

                   Activitatea la nivelul UAT se desfășoară conform legislației actuale,iar problemele cetățenilor  care vin la Primărie sunt rezolvate.

                   Că rezolvăm în curte ,important este că rezolvăm.

                   Toate cererile de la persoanele vulnerabile pentru gaz și curent,indiferent că persoana a fost vaccinată sau este nevaccinată au fost preluate.

                   Singura excepție este la preluarea actelor pentru eliberarea cărții de identitate,unde persoana solicitantă ar trebui să intre în incinta Instituției  pentru efectuarea pozei.

                   Aici doresc să menționez  că în conformitate cu prevederile legale valabilitatea cărților de identitate  se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări,în consecință nu prea pot exista CI expirate.

                   Vă rog să aduceți la cunoștința cetățenilor din satele voastre ,că în conformitate cu studile efectuate de oameni de ștință,ceea mai bună apărare împotriva Covid-19 este vaccinarea.

                   La medicii de familie din comună există vaccinul Johnson&Johnson  ,iar cine dorește poate să se vaccineze.

                   Instituția noastră acordă tot sprijinul pentru vaccinare.

 

 

               

               

          Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

Preşedinte de şedinţă

Nagy Dalma Imola

                                                                                    Secretar general

                                                                                       Jozsa Ferenc