10 December 2014

ROMANIA

JUDEŢUL MUREŞ    Vizat 

COMUNA ACĂŢARI         Secretar

PRIMAR     Jozsa  Ferenc

 

 

 

P R O I E C T  D E  H O T Ă R Â R E

privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2015 

 

 

 

  Primarul comunei Acățari;

  Văzând Expunerea de motive a Biroului financiar contabil şi resurse umane nr. 6795/2014, privind impozitele si taxele locale pe anul 2015;

Prin prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a H.G. nr. 44/2004, privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Codului Fiscal, a H.G. nr. 1309 din 27.12.2012, privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si amenzile aplicabile incepand cu anul fiscal 2013, a prevederilor OG 92/2003, privind codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

In baza art. 36, alin. (2) lit “b” si alin. (4) lit. “c” precum si ale art. 115 alin. 1 lit.” b” din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicata

 

 

  P r o p u n e :

 

Art. 1. Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2015, dupa cum urmeaza:

 

CAPITOLUL I

IMPOZITUL SI TAXA PE CLADIRI

 

Art. 2 . In cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri, se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valorea impozabila a clădirii prevăzute in Anexa nr. 1, conform HG 1309/2012.

  In cazul unei cladiri care are pereti exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a cladirii se identifica in tabelul cuprins in Anexa nr. 1 valoarea impozabila cea mai mare corespunzatoare tipului cladirii respective.

  Valoarea impozabila a cladirii, exprimata in lei, se determina prin inmultirea suprafetei construite desfasurate a acesteia, exprimate in mp, cu valoarea corespunzatoare, exprimata in lei/mp, din Anexa nr. 1.

*) Pentru determinarea suprafeţei construite desfăşurate, în cazul clădirilor care nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, asupra suprafeţei utile se aplică coeficientul de transformare de 1,20.

**) Valoarea impozabilă a cladirii, se reduce în functie de anul terminarii acesteia, după cum urmează:

  a) cu 20%, pentru cladirea care are o vechime de peste 50 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;

  b) cu 10%, pentru cladirea care are o vechime cuprinsa intre 30 de ani si 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;

  In cazul cladirii utilizate ca locuinta, a carei suprafata construita depaseste 150 de mp, valoarea impozabila a acesteia determinata , se majoreaza cu cate 5% pentru fiecare 50 mp sau fractiune din acestia.

In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, din punct de vedere fiscal, anul terminarii se actualizeaza, astfel ca acesta se considera ca fiind cel in care au fost terminate aceste ultime lucrari.

  NOTĂ:

  1. Valorea impozabila a cladirii se ajusteaza in functie de rangul localităţii şi zona în care este amplasata cladirea, prin inmultirea valorii determinate cu coeficientul de corectie corespunzator delimitării zonelor conform anexei nr.1/A,care face parte integrantă din prezenta:

  2.  Zonele A, B, C si D  corespund zonelor A, B, C si D aferente terenurilor intravilane, delimitate conform H.C.L.nr.40/2012.

  Art.3. (1) Persoanele fizice care au in proprietate doua sau mai multe cladiri datoreaza impozit pe clădiri majorat după cum urmează:

  a) cu 65% pentru prima clădire, în afara celei de la adresa de domiciliu;

  b) cu 150% pentru cea de a doua clădire, în afara celei de la adresa de domiciliu;

  c) cu 300% pentru cea de a treia clădire si urmatoarele, în afara celei de la adresa de domiciliu.

  Nu intra sub incidenta alin. 1 persoanele fizice care detin in proprietate cladiri dobandite prin succesiune legala.

    (2) In cazul detinerii a doua sau mai multe cladiri in afara celei de la adresa de domiciliu, impozitul majorat se determina in functie de ordinea in care proprietatile au fost dobandite asa cum rezulta din documentele care atesta calitatea de proprietar.

    (3) Contribuabilii care intra sub incidenţa alin. 1 au obligaţia să depună o declaraţie specială la compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în a căror rază teritorială îşi au domiciliul, precum şi la cele în a căror rază teritorială sunt situate clădirile respective.

  (4) Pentru anul 2015, impozitul pe cladiri datorat de persoanele fizice se va majora cu 5%.

Art. 4 . Impozitul/taxa pe clădiri, în cazul persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 1,2% aplicată la valoarea de inventar a clădirilor in cazul în care cladirile au fost reevaluate sau dobandite in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta – conform Anexei nr. 2 .

  Pentru anul 2015, impozitul/taxa pe cladiri datorate de persoanele juridice care detin cladiri care au fost reevaluate sau au fost dobandite in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, se majoreaza cu 20%.

  Cota de impozit pentru clădirile cu destinaţie turistică ce nu funcţionează în cursul unui an calendaristic este de 5% din valoarea de inventar a clădirii.

  Sunt exceptate de la prevederile alin.de mai sus structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire.

Contribuabilii care deţin clădiri cu destinaţie turistică sunt obligaţi să depună o declaraţie pe propria răspundere, până la data de 31 ianuarie a anului fiscal privind funcţionarea sau nefuncţionarea unităţii de cazare în cursul anului, în vederea încadrării în prevederile alin. (2), respectiv alin. (9) ale art. 253 din Codul fiscal.

Pentru încadrarea la alin. (2) al art. 253 din Codul fiscal, contribuabilii au obligaţia de a pune la dispoziţia Biroului financiar contabil in copie,documente justificative aferente activităţii pentru care sunt autorizaţi, referitoare la funcţionarea unităţii de cazare, cum ar fi: facturi de utilităţi, facturi fiscale, bon fiscal, state de plată a salariaţilor etc., pana la data de 28 februarie a anului fiscal.

Art. 5. Impozitul pe clădiri, în cazul persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 20% aplicată la valoarea de inventar a clădirilor, in cazul în care cladirile nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta conform Anexei nr. 2.

Impozitul pe clădiri, în cazul persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 40% aplicată la valoarea de inventar a clădirilor, in cazul în care cladirile nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta conform Anexei nr. 2

Art.6 .Pentru clădirile ce fac obiectul contractelor de leasing financiar, impozitul pe clădiri se calculeaza prin aplicarea cotei corespunzatoare asupra valorii din contract a cladirii, aşa cum este ea înregistrată în contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale în vigoare; şi se datorează de către locatar.

Art. 7. In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii  lucrarilor respective. Prin lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt menţionate la art. 253 alin. (3^1) din Codul fiscal, se înţelege acele lucrări care au ca rezultat creşterea valorii clădirii respectiv cu cel puţin 25%.

 În cazul în care valoarea lucrărilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere nu depăşeşte 25% din valoarea clădirii, locatarul nu are obligaţia să o comunice locatorului.

     În cazul în care în cursul unui an fiscal se efectuează mai multe lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, a căror valoare individuală este sub 25%, dar cumulat depăşeşte 25%, locatarul are obligaţia de a comunica locatorului valoarea totală, în termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel.

Art. 8. În cazul clădirilor proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, se datorează taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală doar pentru persoanele juridice, concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri. Dacă o persoană juridică - concesionar, locatar, titular al dreptului de administrare sau de folosinţă - încheie ulterior contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru aceeaşi clădire cu alte persoane, taxa pe clădiri va fi datorată de utilizatorul final.

  Art. 9. Sunt scutite de la plata impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren si a taxei asupra mijloacelor de transport, organizatiile care au ca unică activitate acordarea gratuita de servicii sociale in unitati specializate care asigura gazduire, ingrijire sociala si medicala, asistenta, ocrotire, activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane varstnice, precum si pentru alte persoane aflate in dificultate, in conditiile legii.

  Art. 10. Se imputerniceste Bioul financiar contabil sa stabileasca urmare a declaratiilor de impunere, a documentelor justificative, si verificarii la fata locului dupa caz, cladirile utilizate pentru activitati social umanitare, conform pct.19 art. 250 alin 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, si sa efectueze cuvenitele inscrieri in evidentele fiscale.

Art. 11. In cazul cladirilor a caror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%. conform Anexei nr. 2 .

  Art. 12. Impozitul/taxa pe clădiri se plăteşte anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv.

Impozitul/taxa anual(a) pe cladiri, datorat aceluiasi buget local de catre contribuabili, persoane fizice sau juridice, de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata.

In cazul in care contribuabilul detine in proprietate mai multe cladiri amplasate pe raza aceleasi unitati administrativ-teritoriale, suma de 50 de lei se refera la impozitul pe cladiri cumulat.

  Art. 13. Pentru plata cu anticipatie a impozitului/taxei pe cladiri, datorate pentru intregul an de catre persoanele fizice și juridice pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda bonificatie de 10%.

 

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL II

IMPOZITUL SI TAXA PE TEREN

 

  Art. 14. Impozitul pe terenurile situate în intravilan – terenuri cu constructii se stabileşte conform Anexei nr. 3.

Pentru anul 2015, impozitul/taxa pe terenul intravilan se majoreaza cu 5%. Majorarea se va aplica fata de impozitul/taxa calculate pe anul 2014.

  Art.15. Impozitul pe terenurile amplasate in intravilan - orice alta categorie de folosinta decat cu terenuri cu constructii, se stabileste conform Anexei nr. 4.

Pentru anul 2015, impozitul/taxa pe terenul intravilan - orice alta categorie de folosinta decat cu terenuri cu constructise majoreaza cu 5%. Majorarea se va aplica fata de impozitul/taxa calculate pe anul 2014.

In cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat in intravilan, inregistrat la registrul agricol la alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, impozitul pe teren se calculeaza conform Anexei nr. 4, numai daca indeplinesc cumulativ, urmatoarele conditii:

-  a) au prevazut in statut, ca obiect de activitate, agricultura

-  b) au inregistrate in evidenta contabila venituri si cheltuieli in desfasurarea obiectului de activitate de la pct.a.

In caz contrar, impozitul pe terenul situat in intravilanul localitatii, datorat de contribuabilii persoane juridice, se calculeaza conform Anexei nr. 3.

Art. 16 .Impozitul pe terenurile amplasate in extravilan, se stabileste conform Anexei nr.5.

Pentru anul 2015, impozitul/taxa pe terenul extravilan se majoreaza cu 5%. Majorarea se va aplica fata de impozitul/taxa calculate pe anul 2014.

  Art. 17. Persoanele fizice care ocupa si/sau folosesc terenuri aferente tuturor imobilelor, inclusiv a celor nationalizate, pentru care nu platesc chirie si nici impozit, vor achita o taxa anuala echivalenta cu impozitul pe teren.

  Art. 18. În cazul terenurilor proprietate publică şi privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare sau în folosinţă persoanelor fizice ori persoanelor juridice, se datorează taxa pe teren în sarcina concesionarilor, locatarilor ori titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, in conditii similare impozitului pe teren. Dacă o persoană juridică - concesionar, locatar, titular al dreptului de administrare ori de folosinţă - încheie ulterior contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru acelaşi teren cu alte persoane, taxa pe teren va fi datorată de utilizatorul final.

  Art. 19. In cazul unui teren care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intraga durata a acestuia, impozitul pe teren se datoreaza de catre locatar.

  Art. 20. Impozitul/taxa pe teren se plăteşte anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv.

Impozitul/taxa anual(a) pe teren, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice şi juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată. În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe terenuri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referă la impozitul pe teren cumulat.

  Art. 21. Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe teren, datorat pentru intregul an de catre persoanele fizice si juridice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda bonificatie de 10%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL III

IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT

 

Art.22. (1) Contribuabilii care deţin mijloace de transport cu tracţiune mecanică inmatriculate/care trebuie inmatriculate datoreaza un impozit anual stabilit în funcţie de tipul mijlocului de transport si de capacitatea cilindrică a acestora, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceastia cu tarifele corespunzatoare, conform Anexei nr. 6.

Pentru anul 2015 impozitul asupra mijloacelor de transport inmatriculate/care trebuie inmatriculate se majoreaza cu 5% fata de anul 2014. In Anexa nr. 6 tarifele includ aceasta majorare. 

(2) Contribuabilii care deţin vehicule inregistrate/care trebuie inregistrate datorează un impozit anual stabilit în funcţie de tipul mijlocului de transport si de capacitatea cilindrică a acestora, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceastia cu tarifele corespunzatoare, sau un tarif fix pe an, conform Anexei nr. 7

Pentru anul 2015 impozitul asupra mijloacelor de transport inregistrate/care trebuie inregistrate se majoreaza cu 5%.

(3) Pentru autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată egala sau mai mare de 12 tone, impozitul se stabileşte conform Anexei nr. 8.

Pentru anul 2015 impozitul asupra autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată egala sau mai mare de 12 tone se majoreaza cu 5%.

  (4) Pentru combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone impozitul se stabileşte conform Anexei nr. 9.

Pentru anul 2015 impozitul asupra combinaţiilor de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone se majoreaza cu 5%.

  (5) Pentru remorci, semiremorci si rulote*), impozitul se stabileste conform Anexei nr. 10.

Pentru anul 2015 impozitul asupra remorcilor, semiremorcilor si rulotelor se majoreaza cu 5%.

    *) Cu excepţia celor care fac parte din combinaţiile de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere, conform alin.(3).

Pentru anul 2015 impozitul asupra mijloacelor de transport pe apă se majoreaza cu 5%.

Art. 23. Impozitul pe mijloacele de transport se plăteşte anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv. In cazul in care contribuabilul detine in proprietate mai multe mijloace de transport, suma de 50 de lei se refera la impozitul pe mijloacele de transport cumulat al acestora.

  Art. 24. Pentru plata cu anticipatie a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorata pentru intregul an de catre persoanele fizice si juridice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda bonificatie de 10%.

 

CAPITOLUL IV

TAXA ANUALA PENTRU VEHICULE LENTE

 

Art. 25. Pentru anul 2015, se stabileste taxa anuala pentru vehicule lente, altele decat cele inmatriculate sau inregistrate, conform Anexei nr. 11, prin aplicarea tarifului de 34 lei/an/vehicul, care se va majora cu 5%. Majorarea se va aplica față de taxa calculată în anul 2014.

Taxa pentru vehicule lente se plăteşte anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv.

În cazul vehiculelor lente dobândite în cursul unui an, taxa se datorează de la data de întâi a lunii următoare celei în care a fost dobândit.

Contribuabilii sunt obligati sa depuna declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data dobandirii, instrainarii ori a oricaror modificari intervenite asupra vehiculelor lente, dupa caz, la care se anexeaza documente justificative.

Lista cuprinzand vehiculele lente este prezentata in anexa nr. 12A si Modelul declaratiei fiscale este prezentat in Anexa nr. 12 B la prezenta.

  Nedepunerea sau depunerea cu întârziere a declaraţiei de stabilire a taxei se sancţionează potrivit art. 294 din Codul fiscal, in conditii similare impozitului asupra mijloacelor de transport.

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL V

 

TAXELE LOCALE PENTRU EMITEREA CERTIFICATELOR, AVIZELOR ŞI AUTORIZAŢIILOR AFERENTE URBANISMULUI, PENTRU ANUL 2015

 

 

  Art. 26. Orice persoană care trebuie să obţină un certificat, aviz sau altă autorizaţie prevăzută în prezenta anexă, trebuie să plătească taxa necesară înainte de a i se elibera actul de autoritate solicitat, la .

Art. 27. Taxa pentru eliberarea certificatelor,avizelor şi autorizaţiilor aferente urbanismului se stabileşte  conform Anexei nr.13

  Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire care urmează a fi folosită ca locuinţă sau anexă la locuinţă este egală cu 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii.

Art. 28. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesară studiilor geotehnice, ridicărilor topografice, exploatărilor de carieră, balastierelor, sondelor de gaze şi petrol, precum şi altor exploatări se calculează înmulţind numărul de metri pătraţi de teren afectat de foraj sau de excavaţie cu o valoarea de 8,00 lei.

Art. 29. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire, este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier.

Art. 30. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori campinguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie.

Art. 31. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor este de 8,00 lei pentru fiecare metru pătrat de suprafaţă.

Art. 32. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru orice altă construcţie decât cele prevăzute în alt alineat al prezentului articol este egală cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv instalaţiile aferente.

Art. 33. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă a construcţiei, stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri. În cazul desfiinţării parţiale a unei construcţii, taxa pentru eliberarea autorizaţiei se modifică astfel încât să reflecte porţiunea din construcţie care urmează a fi demolată.

Art. 34. Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism sau a unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.

Art. 35. Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu se stabileşte de consiliul local şi este de până la 13,00 lei pentru fiecare racord.

Art. 36. Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean se stabileşte de consiliul local în sumă de până la 15,00 lei.

Art. 37. Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă se stabileşte de către consiliile locale în sumă de până la 9,00 lei.

Art. 38. Taxa pentru emiterea autorizaţiei de construire se va stabili pe baza valorii autorizate a lucrărilor de construcţie, aplicându-se următoarele reguli:

a)  taxa datorată se stabileşte pe baza valorii lucrărilor de construcţie declarate de persoana care solicită autorizaţia şi se plăteşte înainte de emiterea acesteia , la depunerea documentaţiei , după cum urmează :

a.1) În cazul unei autorizaţii de construire emise pentru o persoană fizică, pentru realizarea construcţiilor noi de locuinţe şi anexele aferente acestora , valoarea reală a lucrărilor de construcţie nu poate fi mai mică decât valoarea impozabilă a clădirii stabilită conform art. 251 a Legii nr.571/2003, reactualizată , conform legii

 

a.2) În cazul unei autorizaţii de construire emise pentru o persoană fizică pentru realizarea de construcţii altele decât cele menţionate la punctul a.1) şi pentru persoanele juridice , pentru realizarea oricăror tipuri de lucrări de construire, solicitantul va prezenta în mod obligatoriu „Devizul General” cuprinzând valoarea reală a lucrărilor de construcţii şi instalaţii.

- Baza de calcul pentru determinarea valorii lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora este cea evidenţiată la cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază, subcap. 4.1. - Construcţii şi instalaţii, în conformitate cu Structura devizului general, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 pentru aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, coroborată cu prevederile pct. 138 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  - Valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier va avea ca bază de calcul cap. 5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.1 - Organizare de şantier, pct. 5.1.1. Lucrări de construcţii, în conformitate cu Structura devizului general aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008.

b)  în termen de 15 zile de la data finalizării lucrărilor de construcţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data la care expiră autorizaţia respectivă, persoana care a obţinut autorizaţia trebuie să depună o declaraţie privind valoarea lucrărilor de construcţie la responsabilul pe probleme de Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;

c)  până în cea de-a 15-a zi inclusiv, de la data la care se depune situaţia finală privind valoarea lucrărilor de construcţii, responsabilul pe probleme de Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului  are obligaţia de a stabili taxa datorată pe baza valorii reale a lucrărilor de construcţie;

d)  până în cea de-a 15-a zi inclusiv, de la data la care responsabilul pe probleme de Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului compartimentul a emis valoarea stabilită pentru taxă, trebuie plătită orice sumă suplimentară datorată de către persoana care a primit autorizaţia sau orice sumă care trebuie rambursată de autoritatea administraţiei publice locale.

Art. 39. Taxa pentru eliberarea de copii de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale este de : 32,00 lei pentru fiecare mp sau fracţiune de mp

Art.40. Pentru anul 2015  taxa pentru eliberarea certificatelor,avizelor şi autorizaţiilor aferente urbanismului  se majoreaza cu 5%.

 

   

 

 

 

CAPITOLUL VI

TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ŞI PUBLICITATE

 

  Art.41.  Contribuabilii care beneficiază sub diverse forme de serviciul de reclamă şi publicitate sunt obligaţi să încheie contracte în acest sens şi datorează bugetului local o taxa de reclamă şi publicitate de 3% din valoarea contractului , exclusiv taxa pe valoarea adăugată aferentă, conform Anexei nr. 14.

  Art. 42. Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se datoreaza de la data intrarii in vigoare a contractului de publicitate si se varsa la bugetul local, lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare pentru luna curenta.

  Art. 43. Taxa pentru panou, afisaj sau structura de afisaj folosit in scop de reclama si publicitate, situate in locul in care persoana deruleaza o activitate economica, este de 32 lei/mp sau fractiune de mp, si se aplica conform Anexei nr. 14.

Pentru anul 2015, taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate pentru afisaje situate in locul in care persoana deruleaza o activitate economica se majoreaza cu 5%.

  Art. 44. In cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj folosit in scop de reclama si publicitate, taxa  este de 23 lei/mp sau fractiune de mp, si se aplica conform Anexei nr. 14.

Pentru anul 2015, taxa pentru oricare alte afişaje în scop de reclamă şi publicitate se majoreaza cu 5 %.

  Art. 45. Persoanele care datoreaza aceasta taxa sunt obligate sa depuna declaratie fiscala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, in termen de 30 de zile de la data amplasarii, modificarii sau a demontarii.

  Art. 46. Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie 30 septembrie inclusiv. Taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi publicitate, datorată aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice şi juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL VII

IMPOZITUL PE SPECTACOLE

 

Art. 47. Orice persoana care organizeaza o manifestare artistica, o competitie sportiva sau o alta activitate distractiva in Romania are obligatia de a plati impozit pe spectacol prin aplicarea cotei corespunzatoare asupra sumei incasate din vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor.

Pentru anul 2015 se stabilesc urmatoarele cote de impozit:

  a) în cazul unui spectacol de teatru, ca de exemplu o piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cota de impozit este egală cu 2% conform Anexei nr. 15.

  b) în cazul oricărei alte manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egală cu 5% conform Anexei nr. 15.

  Pentru anul 2015, impozitul pe spectacole  se majoreaza cu 5 %.

 

 

 

 

 

 

 

    CAPITOLUL VIII

TAXA HOTELIERA

 

 

Art.48. Pentru şederea într-o unitate de cazare, se instituie taxa hoteliera în cotă de 1% din valoarea totală a cazării/tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, care se încasează de persoanele juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate,conform Anexei nr.16

Pentru anul 2015, taxa hotelieră  se majoreaza cu 5 %.

 

 

 

 

 

CAPITOLUL IX

TAXELE EXTRAJUDICIARE DE TIMBRU

 

  Art. 49. Pentru anul 2015, pentru taxele extrajudiciare de timbru, se aplica nivelurile prevazute in H.G. nr. 1309 din 27.12.2012, privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si amenzile aplicabile incepand cu anul fiscal 2013, conform Anexei nr. 17.

 

 

CAPITOLUL X

  TAXE CĂMINE CULTURALE

 

  Art.50.Tarifele de bază pentru închirierea căminelor culturale (lei/cămin) pentru anul 2015 vor fi:

 

  Nunţi  Botez,logodnă  Baluri

 

  1.Cămin Acăţari    400  300   150

  2.Cămin Roteni  400  300  150

  3.Cămin Văleni  400  300  150

  4.Cămin Stejeriş  200  150  100

  5.Cămin Suveica  200  150  60

 

  (1) Taxa pentru discoteci:  100 lei/cămin.( între impozitul pe spectacole şi taxa căminelor culturale se va aplica  taxa ceea mai mare)

 

 

  (2) Pentru întălniri necuprinse în  aliniatul precedent la care participă numai cetăţeni din comună:20 lei/oră

 

  (3) Pentru întălniri necuprinse în  aliniatul precedent la care participă  şi cetăţeni din  alte localităţi:40 lei/oră

 

  (4) Pentru închirierea meselor și băncilor din dotarea căminelor culturale:

-  Pentru mese: 5 lei/masă

-  Pentru  bănci: 2,5 lei/bancă

 

  (5) Pentru căminele culturale aflate în proprietatea Bisericilor (Găieşti,Suveica),care sunt administrate de Primărie taxele vor fi cele stabilite pentru satul Stejeriş.

 

     CAPITOLUL XI

    TAXE  LOCALE

 

 

Art.50.Pentru anul 2015 taxele locale vor fi cele prevăzute în Anexa nr.18

Art.51.Angajați de la SVSU și persoanele cu contract de voluntariat de la SVSU sunt scutite de la plata taxei destinate finanțări Serviciului.

Art.52.Angajați de la SC Salubritatea Valea Nirajului sunt scutite de la plata taxei de salubritate. 

 

 

     SANCŢIUNI

 

  Art.53. Limitele minime şi maxime ale amenzilor în cazul persoanelor fizice 

|______________________________________________________________________________|

| Art. 294 | Contravenţia prevăzută la alin. (2) lit. a)

  Cod fiscal se sancţionează cu  |

| alin. (3)| amendă de  70 lei, iar cele de la lit. b) - d) cu  |

|  | amendă  de 279 lei  |

|__________|___________________________________________________________________|

| Art. 294 | Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea,  |

| alin. (4)| vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a |

|  | biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se  |

|   | sancţionează cu amendă de  325  lei .  |

|__________|___________________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________

  Art.54. Limitele minime şi maxime ale amenzilor în cazul persoanelor juridice  |

|______________________________________________________________________________|

| Art. 294 | (6) În cazul persoanelor juridice,  |

| alin. (6)| amenzile prevăzute la alin. (3) şi (4) se majorează cu 300%,  |

|  | respectiv:  |

|  | - contravenţia prevăzută la alin. (2) lit. a) se sancţionează cu  |

|  | amendă de  280 lei , iar cele de la lit. b) - d) cu   |

|  | amendă de  1116 lei .  |

|  | Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea,  |

|  | vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a |

|   | biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se  |

|  | sancţionează cu amendă de  1300 lei  .  |

|__________|__________________________________________________________

 

 

  Art.55.Taxele şi impozitele neprevăzute în prezenta vor fi cele stabilite pentru anul 2014.

Art.57. Primarul comunei şi Biroul financiar contabil și resurse umane  vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

 

 

 

 

   Vizat   Primar,

Comisia buget,finanțe    Osvath  Csaba

   Paizs  Sarolta

 

 

 

 

 

 

 

  ANEXA la HCL nr. ________ din __________

 

ANEXA nr. 1  IMPOZITUL SI TAXA PE CLADIRI PERSOANE FIZICE

 

VALORI IMPOZABILE

Pe metru patrat de suprafata construita, desfasurata *), la cladiri in cazul persoanelor fizice

 

 

 

 

Tipul cladirii

Niveluri pentru anul 2014

Valoare impozabila

Lei /mp

 
 

Cu instalati de apa , canalizare, electrice si incalzire (conditii cumulative)

Fara instalati de apa , canalizare, electricitate sau incalzire

 

 

1

2

3

 

A. Cladire cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic

 

935

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

555

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

B. Cladire cu pereti exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic

 

254

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

159

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

C. Cladire-anexa cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic

 

159

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

143

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

D. Cladire – anexa cu pereti exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic

 

95

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

63

+5% majorare a impozitului calculate în anul 2014

 

E. In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa incaperi amplasate la susbol, la demisol si/sau la mansarda, utitlizate ca locuinta, in oricare dintre tipurile de cladiri prevazute la lit. A-D.

75 % din suma care s-ar aplica cladirii

75 % din suma care s-ar aplica cladirii

 

F. In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa incaperi amplasate la subsol, la demisol si/sau la mansarda, utilizate in alte scopuri decat cel de locuinta, in oricare dintre tipurile de cladiri prevazute la lit. A-D.

50 % din suma care s-ar aplica cladirii

50 % din suma care s-ar aplica cladirii

 

 


 

ANEXA NR. 2

 

IMPOZITUL SI TAXA PE CLADIRI - PERSOANE JURIDICE

Nr.crt.

Specificatie

Cote pentru anul 2015

 

1

Pentru cladirile care au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta

1,2%

+

 

 

2

Pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta

 

20%

3

Pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta

 

40%

4

Pentru cladirile a caror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%, la care se