19 November 2020
ROMANIA VIZAT
JUDEŢUL MUREŞ Secretar general,
COMUNA ACĂŢARI JozsaFerenc
PRIMAR
P R O I E C T DE H O T Ă R Â R E
privind elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Investiții în vederea depunerii spre finanțare în cadrul Programului privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație de unități de învățământ
Primarul commune Acățari,
Având în vedere referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.7027/2020 , raportul compartimentului de resort nr. 7034/2020 și avizul Comisiei de specialitate ,
Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:
a) Art. 120 și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată;
b) art. 8 și 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
c) În conformitate cu prevederile prevederile art. 129 alin. (2), lit. b) și d) şi alin. (4) lit d) din O.U.G. nr. 57/2019, privind Codul administrativ;
d) Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
e) luând în considerare prevederile Hotărârii nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice,
f) prevederile art. 129 alin.(2), lit. b) şi art. 139 din O.U.G. nr. 57/2019, privind Codul administrativ,
Conform art.7, alin.(13) din Legea nr. 52/2003, privind transparența decizională în administrația publică,
În temeiul art.136 alin "1" din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ,
P r o p u n e:
Art. 1. - Se aprobă elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Investiții în vederea depunerii spre finanțare în cadrul Programului privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație de unități de învățământ
Art. 2. - Aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se asigură de către primarul Comunei Acățari.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului general al Comunei Acățari, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Acățari și Instituției Prefectului județului Mureş și se aduce la cunoștință publică prin afișarea la sediul primăriei.
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 7027 din 19 noiembrie 2020
Referat de aprobare
privind elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Investiții în vederea depunerii spre finanțare în cadrul Programului privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație de unități de învățământ
Motivul elaborării acestui proiect de hotărâre îl constituie, cu precădere, necesitatea aducerii la îndeplinire a prevederilor Hotărârii nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, respectiv elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Investiții în vederea depunerii spre finanțare în cadrul Programului privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație de unități de învățământ.
Fundamentarea necesităţii:
Scopul Programului privind creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație de unități de învățământ îl reprezintă îmbunătățirea calității mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin scăderea consumului anual de energie primară.
Obiectul Programului vizează modernizarea clădirilor publice cu destinație de unități de învățământ, prin finanțarea de activități/acțiuni specifice realizării de investiții pentru creșterea performanței energetice a acestora.
Proiectul confirmă oportunitatea şi corespunde unor necesităţi evidente, identificate la nivelul celor 4.738 de locuitori din Comuna Acățari, respectiv necesitatea asigurării unui cadru corespunzător desfăşurări activităţii educaționale prin creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație de unități de învățământ.
Ţinând cont de cele menţionate mai sus, supunem aprobării Consiliului Local al Comunei Acățari proiectul de hotărâre anexat.
Primar,
Osvath Csaba