22 April 2014

ROMANIA

JUDEŢUL MUREŞ  Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                                       Secretar

ACĂŢARI     Jozsa Ferenc

 

 

P R O I E C T  DE  H O T Â R E

privind închirierea prin licitaţie publică a unui terenur situate în extravilanul localității Murgești,comuna Acățari

 

 

 

 

  Primarul comunei Acățari;

  Având avizul Comisiei activităţi economico-financiare, amenajarea teritoriului şi urbanism, protecţia mediului şi turism;

  În conformitate cu dispoziţiile art.5 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia;

   În temeiul prevederilor art. 36 alin. (2), lit. c), alin. (5), lit. a), ale art. 45 alin. (3), art.115 alin.(1) lit.b) şi art.123 alin.(1) şi (2) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată cu modificările şi completările ulterioare;

 

 

  P r o p u n e:

 

Art.1. – Se aprobă închirierea prin licitaţie publică, a unui teren în suprafață de ____ ha  , aparţinând domeniului public al comunei , situat in extravilanul localității Murgești,comuna Acățari .

Art.2. – Se aprobă caietul de sarcini care va sta la baza desfăşurării licitaţiei, conform Anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.3. – Durata închirierii va fi de 5 ani, începând cu data semnării contractului.

Art.4. – Preţul de pornire la licitaţie este de 300 lei/ha.

Art.5. – Se aprobă comisia de licitaţie în următoarea componenţă:

-  Kereszturi Istvan – preşedinte – viceprimar;

-  Fulop Robert-membru-inspector

-  Bartha Ladislau– membru – specialist agricol;

-  Magyari Albert Tamas– membru – referent;

-  Nam Vilmos  – membru – consilier local;

Art.6. – Comisia de licitație  va asigura executarea prezentei .

 

  Vizat favorabil

    Comisia de adm.dom privat

  Paizs Sarolta       Primar,

    Osvath Csaba

 

 

 

CAIET DE SARCINI

privind închirierea prin licitaţie publică a unui terenur situate în extravilanul localității Murgești,comuna Acățari

 

 

I. OBIECTUL ÎNCHIRIERII

 

Terenurile agricole în suprafață de _____ ha situat în extravilanul localității Murgești,comuna Acățari,aflat în domeniul public al comunei ,între vecinătățiile:

 

II. DURATA ÎNCHIRIERII

 

Durata închirierii este de 5 ani, la expirarea termenului, contractul poate fi reînnoit cu acordul ambelor părţi.

 

III. ELEMENTE DE PREŢ

 

Preţul minim pentru închiriere, care reprezintă şi preţul de pornire la licitaţie este de 300 lei RON/ha/an .

Întârzierile la plata chiriei se vor sancţiona cu penalităţi de 0,5 %/lună de întârziere la suma datorată.

În caz de neplată a chiriei pe o perioadă mai mare de 2 luni, se va proceda la rezilierea contractului prin dispoziţia primarului.

 

IV. ÎNCETAREA CONTRACTULUI

 

Închirierea poate înceta înainte de expirarea duratei stabilite prin contract, prin acordul scris al părţilor.

Închirierea încetează de drept la expirarea duratei stipulată în contract.

În cazul neprelungirii contractului, chiriaşul are obligaţia să predea bunul care a făcut obiectul contractului gratuit şi liber de orice sarcini.

În situaţia în care pentru nevoi de interes local terenul închiriat va fi destinat altor scopuri, contractul poate fi reziliat în mod unilateral de către proprietar, după înştiinţarea chiriaşului cu 60 de zile înainte.

Pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale părţile pot solicita instanţei de judecată rezoluţiunea contractului de închiriere.

 

V. CONTROLUL

 

Controlul general al respectării de către chiriaş al caietului de sarcini şi a obligaţiilor asumate prin contractul de închiriere, se efectuează de către părţi şi de către  organele abilitate de lege.

 

VI. SOLUŢIONAREA LITIGIILOR

 

Litigiile de orice fel apărute între păţile contractante în cursul derulării contractului sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti, dacă nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă între părţi.

 

 

 

VII. DISPOZIŢII FINALE

 

Drepturile şi îndatoririle părţilor se stabilesc prin contractul de închiriere.

 

VIII. INSTRUCŢIUNI PENTRU OFERTANŢI

 

În vederea participării la licitaţie ofertantul trebuie să achite:

-  taxa de participare la licitaţie în valoare de 100 lei RON;

-  să plătească garanţia de participare la licitaţie de 300 lei RON;

-  caietul de sarcini aferent licitaţiei în sumă de 10 lei RON.

Taxa de participare la licitaţie, garanţia de participare şi caietul de sarcini se vor achita la casieria Primăriei comunei Acățari.

Restituirea garanţiei în cazul ofertanţilor care nu au adjudecat terenul agricol se efectuează la cerere de la casieria Primăriei comunei Acățari

Preţul de pornire la licitaţie este de 300 lei/ha/an.

Pasul de strigare va fi de 10 lei.

Ofertanţii vor anexa la cerere :

  1. cerere de participare la licitaţie;
  2. copie după actul de identitate;
  3. certificat  fiscal care sa ateste lipsa datoriilor fata de bugetul local al comunei;
  4. xerocopie după chitanţele care atestă plata taxei de prticipare la licitaţie, a garanţiei şi a cumpărării caietului de sarcini;
  5. documentele de înfiinţare şi funcţionare a societăţii comerciale, respectiv statut de societate, certificat de înmatriculare, certificat de înregistrare fiscala, certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului (dacă este cazul);
  6. un memoriu justificativ din care să rezulte activităţile specifice viitoare şi un grafic de realizare al acestora.

 

IX. INSTRUCŢIUNI PRIVIND DESFĂŞURAREA LICITAŢIEI PUBLICE

 

Ofertanţii au obligaţia ca, în termenul limită stabilit în anunţul publicitar de organizare a licitaţiei să depună la Primăria comunei Acățari, declaraţia de participare la licitaţie şi, într-un plic închis, documentele de calificare prevăzute la Capitolul VIII. Plicurile se înregistrează în registrul general de corespondenţă al primăriei şi se înaintează nedeschise la Comisia de licitaţie.

Comisia de licitaţie verifică şi analizează documentele de participare ale ofertantilor şi afisează lista ofertantilor calificaţi.

Şedinţa de licitaţie se desfăşoară la data, locul şi ora comunicate în anuntul publicitar şi este deschisă de către preşedintele Comisiei de licitaţie, în prezenţa tuturor membrilor comisiei de licitaţie şi a cel puţin doi ofertanţi care s-au calificat.

În  cazul în care la data şi ora anunţată pentru desfăşurarea licitaţiei, nu sunt prezenţi 2 participanţi, se aşteaptă o oră, după care se amână licitaţia.

De asemenea, în cazul în care la data şi ora anunţată  pentru desfăşurarea licitaţiei, este înscris un singur ofertant, licitaţia se amână.

În ambele cazuri se va organiza o nouă licitaţie, cu respectarea prezentei metodologii, iar dacă la ora respectivă se prezintă numai un solicitant,  terenul agricol, va fi atribuit acestuia în condiţiile prevăzute în caietul de sacini.

La data şi ora stabilită, presedintele comisiei de licitaţie declară deschisă şedinţa de licitaţie, citeşte lista ofertanţilor acceptaţi şi, dacă este cazul, verifică împuternicirea acordată persoanei care reprezinta ofertantul şi stabileşte pasul de licitare.

Ofertanţilor acceptaţi potrivit dispozitiilor prezentei documentaţii li se înmânează taloanele cu numere de identificare, corespunzătoare numărului de ordine din lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi.

În situaţia în care la prima strigare se ofera preţul de pornire al licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va creşte preţul cu câte un pas de licitare, până când unul dintre ofertanţi acceptă preţul astfel majorat şi până la a treia strigare nimeni nu ofera un preţ mai mare;

În cursul şedinţei de licitaţie ofertanţii au dreptul sa anunte, prin strigare şi prin ridicarea talonului de participare, un preţ egal sau mai mare decât preţul anunţat de preşedintele comisiei de licitaţie;

Adjudecarea licitaţiei se va face în favoarea ofertantului care, după trei strigări, oferă cel mai mare preţ;

Preşedintele comisiei de licitaţie anunţă adjudecatarul, declară închisă şedinţa de licitaţie şi întocmeşte procesul-verbal de adjudecare a licitaţiei, care va fi semnat de membrii comisiei de licitaţie, de către adjudecatar şi de ceilalţi ofertanţi;

În termen de 2 zile lucratoare de la primirea procesului-verbal de adjudecare de la comisia de licitatie, proprietarul procedează la informarea ofertantului câstigător despre alegerea sa şi la transmiterea invitaţiei pentru semnarea contractului de inchiriere

Organizatorul licitaţiei se obligă sa redacteze contractul de închiriere în 5 zile de la data adjudecării licitaţiei.

Contractul de închiriere se va încheia şi semna în termen de 30 de zile, de la data adjudecării.

Nesemnarea de către adjudecător a contractului în termenul stabilit duce la pierderea garanţiei de participare şi disponibilizarea terenului pentru o nouă licitaţie.

Pentru ofertantul care a adjudecat şi a încheiat contractul de închiriere, garanţia depusă pentru participare la licitaţie se va reţine de către proprietar până în momentul încheierii contractului de închiriere, urmând ca după această dată garanţia să contituie avans din chiria datorată de cumpărător. În cazul în care chiria datorată depăşeşte valoarea garanţiei depuse, se va achita diferenţa aferentă la data încheierii contractului de închiriere.

Nu se pot înscrie la licitaţie:

  • persoanele juridice sau fizice care au debite faţă de Primăria Acățari;
  • persoanele care sunt în litigii cu Primăria Acățari;

Din taxa de participare la licitaţie se suportă cheltuielile privind organizarea licitaţiei (anunţuri publicitare, cheltuieli materiale – furnituri de birou).