19 January 2022
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
PRIMĂRIA COMUNEI Secretar general
ACĂŢARI Jozsa Ferenc
PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind acordul de principiu al Consiliului local legat de valorificarea prin vânzare al autougunoierului Special Truck Volvo
Primarul comunei Acăţari,
Văzând Referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.383/2022 și raportul Compartimentului de resort nr. 391/2022,
Având în vedere:
- prevederile art.29 din Legea nr.273/2006,privind finanțele publice locale,cu modificările și completările ulterioare,
- prevederile HG nr.841/1995,privind procedurile de transmitere fără plată și de valorificare a bunurilor aparținând instituțiilor publice,cu modificările și completările ulterioare,
- art.363 din OUG nr.57/2019,privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare,
Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003 ,privind transparența decizionalã în administrația publicã, republicatã, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art.129 alin.(2),lit.”c”,alin.(6),lit.”a”,art.139 alin.(1),lit.”a” coroborat cu prevederile art.196 alin.(1),lit.”a” din OUG nr.57/2019,privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare,
P r o p u n e:
Art.1.Consiliul local este de acord în principiu cu vânzarea,prin licitație public, al autogunoierului Special Truck Volvo, tip:FM/FH 6X2PR 8.0+VDK WASTE SYSTEM, Puscher 2000, nr. șasiu:YV2JHCOC25A602379,primită prin donație de la Gemeentelijk Murgești Comite Kasterlee-Lichtaart-Tielen,Belgia.
Art.2.Raportului de evaluare,caietul de sarcini vor fi aprobate într-o ședință viitoare.
Art.3.Suma rezultată din vânzare constituie integral venit la bugetul local și se va cuprinde la secțiunea de dezvoltare.
Art.4.Prezenta se aduce la cunoștință publică,conform prevederilor legale și se comunică cu:
- Primarul comunei Acățari
- Biroul financiar contabil și resurse umane
- Instituția Prefectului-jud.Mureș
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 383 din 19 ianuarie 2022
R E F E R A T DE A P R O B R E
privind acordul de principiu al Consiliului local legat de valorificarea prin vânzare al autougunoierului Special Truck Volvo
Regulamentul privind valorificarea bunurilor scoase din funcţiune aparţinând instituţiilor publice este prevăzut în HG nr.841/1995 și Codul Administrativ.
În Codul administrativ este prevăzut:
Reguli speciale privind procedura de vânzare a bunurilor din domeniul privat
(1)Vânzarea bunurilor din domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale se face prin licitaţie publică, organizată în condiţiile prevăzute la art. 334-346, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 311, cu excepţia cazurilor în care prin lege se prevede altfel.
(2)Stabilirea oportunităţii vânzării bunurilor din domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale şi organizarea licitaţiei publice se realizează de către autorităţile prevăzute la art. 287, cu excepţia cazurilor în care prin lege se prevede altfel.
(3)Vânzarea prin licitaţie publică a bunurilor imobile proprietate privată a statului, cu excepţia cazurilor în care prin lege se prevede altfel, se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(4)Vânzarea prin licitaţie publică a bunurilor imobile aparţinând unităţilor administrativ-teritoriale se aprobă prin hotărâre a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv a consiliului local al comunei, al oraşului sau al municipiului, după caz.
(5)Garanţia se stabileşte între 3 şi 10% din preţul contractului de vânzare, fără TVA.
(6)Cu excepţia cazurilor în care prin lege se prevede altfel, preţul minim de vânzare, aprobat prin hotărâre a Guvernului sau prin hotărâre a autorităţilor deliberative de la nivelul administraţiei publice locale, după caz, va fi valoarea cea mai mare dintre preţul de piaţă determinat prin raport de evaluare întocmit de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizaţi, în condiţiile legii, şi selectaţi prin licitaţie publică, şi valoarea de inventar a imobilului.
(7)Răspunderea juridică privind corectitudinea stabilirii preţului prevăzut în raportul de evaluare revine exclusiv evaluatorului care a întocmit respectivul raport de evaluare.
(8)Predarea-primirea bunului se face prin proces-verbal în termen de maximum 30 de zile de la data încasării preţului
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 391 din 19 ianuarie 2022
R A P O R T D E S P C I A L I T A T E
privind acordul de principiu al Consiliului local legat de valorificarea prin vânzare al autougunoierului Special Truck Volvo
Pentru vânzarea unui bun aparținând domeniului privat al comunei vîzătorului revin următoarele atribuții:întocmirea studiului de oprtunitate , întocmirea caietului de sarcini și întocmirea documentației de atribuire.
Principiile care stau la baza procedurii de vânzare a bunurilor din domeniul privat sunt:
a. Transparenţa;
b. Eficienţa utilizării fondurilor publice;
c. Proporţionalitatea;
d. Tratamentul egal;
e. Libera concurenţă
Studiul de oprtunitate cuprinde:
1.date privind vânzătorul;
2.titlul juridic în baza căruia este deţinut bunul care face obiectul vânzării;
3.motivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu, care justifică vânzarea;
4.date privind bunul care se vinde: descrierea acestuia şi specificaţii tehnice, adresa, vecinătăţi, ansamblul în care funcţionează bunul respectiv şi condiţiile ce se cer pentru a nu prejudicia ansamblul, se va preciza dacă bunul care se vinde este sau nu grevat de sarcini;
5.valoarea de piață, stabilit prin Raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat şi însuşit prin hotărâre a Consiliului Local ;
6.precizarea tipului de procedură prin care se va face vânzarea.
Caietul de sarcini cuprinde:
a) Datele de identificare ale proprietarului;
b) Datele de identificare ale organizatorului licitaţiei;
c) Procedura de vânzare aplicată;
d) Data depunerii documentelor de participare la licitaţie;
e) Adresa,data şi ora de desfăşurare a licitaţiei organizate pentru vânzarea bunului, precum şi datele de desfăşurare a următoarelor licitaţii, în caz de neadjudecare şi repetare a procedurii;
f) Prezentarea bunului: denumire, adresă, regim juridic, descrierea , date şi caracteristicile constructive ale acestuia, dacă este cazul starea tehnică actuală;
g) Preţul minim de pornire a licitaţiei, stabilit prin hotărâre a Consiliului Local, pe baza valorilor de piață;
h) Elemente de preţ: preţul minim de pornire a licitaţiei, pasul de strigare de maxim 5% din preţul minim de pornire, garanţia de participare la licitaţie de maxim 10% din preţul minim de pornire, cuantumul taxei de participare la licitaţie, preţul caietului de sarcini şi modalitatea de plată a valorii (preţului) de adjudecare a imobilului;
i) Documentele necesare pentru înscrierea la licitaţie;
j) Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească ofertantul pentru a fi admis la licitaţie (condiţiile de calificare);
k) Instrucţiuni privind modul de desfăşurare a procedurii de licitaţie;
l) Alte precizări considerate a fi utile pentru ofertanţi;
m) Numărul de telefon şi/sau fax şi persoana de contact desemnată de organizator, unde se pot obţine relaţii despre bunul/bunurile imobile ce fac obiectul vânzării.
Secretar general,
Jozsa Ferenc