24 January 2014
ROMANIA VIZAT
JUDEŢUL MUREŞ Secretar,
COMUNA ACĂŢARI Jozsa Ferenc
PRIMAR
PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2014
Primarul comunei Acăţari,
Avînd în vedere prevederile art.38 (2) litera "d"din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală, republicată;
În conformitate cu prevederile art.16 din Legea nr.500/2002,privind finanţele publice locale;
Având în vedere, Decizia 49.954/30.12.2013 a Administrației Județene a Finanţelor Publice Mureş privind repartizarea sumelor defalcate din TVA precum și a cotelor defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale.
Ţinând cont de adresa nr. 1646/17.01.2014 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş privind repartizarea sumelor defalcate din TVA pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor și repartizarea sumelor defalcate din tva pentru finanțarea învățământului,
Având în vedere decizia nr. 3.593/21.01.2014 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş privind repartizarea nivelului maxim de cheltuieli de personal,
Conform Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr. 1/09.01.2014 privind repartizarea unor sume defalcate din tva și venituri.
Conform adresei nr. 1426/e din 29.10.2013 a Direcţiei Silvice Mureş privind bugetul de venituri şi cheltuieli aferente anului 2014.
În temeiul art.45 alin. (6) din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală,republicată
P r o p u n e :
Art.1.Se aprobă Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2014, conform anexei, care face parte integrantă din prezenta propunere cu următorii indicatori principali:
Lei
Nr. Crt. |
Denumirea Indicator |
Cod Ind |
Propunere pe anul 2010 |
1 |
Venituri proprii de la pers fizice şi pers juridice |
|
2.072.000 |
2 |
Cote def. Din Impozitul pe venit |
040201 |
837.000 |
|
Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare |
040204 |
640.000 |
3 |
Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Directia Fin. Pub.
|
040204 |
441.000 |
4 |
Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Consiliul Judeţean Mureş
|
040204 |
199.000 |
|
Sume defalcate din TVA |
110202 |
1.806.000 |
5 |
Sume def. Din TVA din Învăţământ – salarii si hotarari judecatoresti |
110202 |
1.484.000 |
6 |
Sume def. Din TVA din Învăţământ – cheltuieli cu bunuri si servicii |
110202 |
156.000 |
7 |
Sume def. Din TVA ptr. Asistenţi handicapaţi |
110202 |
125.000 |
8 |
Sume def. Din TVA ptr. Evidenţa Populaţiei si ajutor de incalzire |
110202 |
41.000 |
|
Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget |
110206 |
424.000 |
9 |
Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – CJM |
110206 |
101.000 |
10 |
Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – Direcţia Finanţelor Publice |
110206 |
323.000 |
|
Subvenţii de la alte bugete |
4202 |
85.000 |
12 |
Subvenţii pentru încălzirea loc. |
420234 |
60.000 |
14 |
Subvenţii de la buget de stat ptr. Finanţarea sănătăţii |
420241 |
25.000 |
|
TOTAL VENITURI conf. anexei |
|
5.864.000 |
|
TOTAL VENITURI sectiunea de functionare |
|
5.164.000 |
|
TOTAL CHELTUIELI sectiunea de functionare |
|
5.164.000 |
|
TOTAL VENITURI sectiunea de dezvoltare |
|
700.000 |
|
TOTAL CHELTUIELI sectiunea de dezvoltare |
|
1.066.000 |
|
Deficitul secţiunii de dezvoltare acoperit din excedentul anului 2012 |
|
450.000 |
Se aprobă - Cheltuieli Secţiunii de Funcţionare 5.164.000 lei
- Cheltuieli Secţiunii de Dezvoltare 1.066.000 lei
Art.2. Se aprobă cheltuieli aferent drepturi contract colectiv de muncă în valoare totală de 279.000 lei din următoarele conturi 5102, 5402, 6102, 6602, 6702, 7002, 7402, 7010, după cum urmează:
- hrană pentru angajaţi: 183.000 lei
- cheltuieli de reprezentare (ţinută): 167.000 lei
Art.3. Pentru cheltuielile aferente cheltuielilor de transport pentru învăţământ se propune suma de 20.000 lei
Art.4.Se aprobă bugetul activităţii autofinanţate, conform anexei,care face parte integrantă din prezenta, cu următorii indicatori:
Venituri Cheltuieli
- serviciul public de reparaţii 76.000 76.000
- cămin cultural 185.000 185.000
Venituri proprii cămin 56.000 56.000
Subvenţii cămin 129.000 129.000
- păşuni comunale 7.000 7.000 - silvicultură 43.000 43.000
Propusa
Total venit 496.000
Total cheltuieli 496.000
Art.5. Repartizarea excedentului anului 2013:
Total excedent: 750.000
Din care virări către buget pentru gol de casă sectiunii de functionare 300.000
Finanţare secţiune de dezvoltare 450.000
Art.6 Se propune finanţarea următoarelor lucrări/dotări de investiţii din bugetul local
Nr. Crt. |
Denumirea investiţiei |
Suma propusă cu TVA - Lei - |
Cod. Ind. |
1 |
Sediu şi garaje SVSU |
200.000 |
54.02 |
2 |
Achizitionare teren agricol |
30.000 |
51.02 |
3 |
Achizitionare Dacia Duster |
30.000 |
61.02 |
4 |
Alimentare cu apă în localitătile Găiești Suveica–SF,PT- |
60.000 |
70.02 |
5 |
Modernizare străzi în loc. Văleni, com. Acățari |
300.000 |
84.02 |
|
TOTAL |
620.000 |
|
Art.7. Se aprobă Bilanțul pe anul 2013 a SC. Salubritate Valea Nirajului SRL.
Art.8.Ordonatorul principal şi compartimentul financiar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului proiect.
Vizat favorabil
Comisia pentru activități economico financiare,
Agricultură, amenajarea teritoriului și urbanism
Paizs Sarolta Primar,
Osvath Csaba