23 January 2020
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
PRIMĂRIA COMUNEI Secretar general
ACĂŢARI Jozsa Ferenc
PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local
Primarul comunei Acăţari,
Văzând Referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.563 /2020 și raportul Compartimentului de resort nr. 556/2020,
Având în vedere prevederile art.6 alin.(7) din Legea nr.416/2001,privind venitul minim garantat,cu modificările şi completările ulterioare,
În conformitate cu prevederile art.28 alin.(3) din Hotărârea Guvernului României nr. 50 din 19 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat,
Văzând prevederile art.7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică,republicată,cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art.136 alin. (1),coroborat cu prevederile art.129, alin.(2) ,lit.”d” din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2020, privind Codul administrativ,
P r o p u n e :
Art.1.Se aprobă pentru anul 2020, Planul de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă pe persoanele beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi de a presta lunar, acţiuni sau lucrări de interes local,conform anexei,care face parte integrantă din prezenta.
Art.2.Viceprimarul ,responsabilul sălii de sport şi inspectorul cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale din Serviciul asistenţă socială vor ţine evidenţa orelor prestate şi vor asigura instructajul privind normele de tehnica a securităţii muncii.
Art.3.În funcţie de solicitări şi acţiuni sau de lucrări de interes local Planul de acţiune poate fi reactualizat.
Art.4.Prezenta se va comunica: Instituţiei Prefectului Judeţului Mureş, celor interesaţi şi se va aduce la cunoştinţă publică.
Vizat,
Comisia juridică Primar,
Nam Vilmos Osvath Csaba
Anexă la HCL nr.____/2020
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 - 333112, 0265 - 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
PLAN DE ACTIUNI ŞI DE LUCRĂRI DE INTERES LOCAL PENTRU REPARTIZAREA ORELOR DE MUNCĂ -2020
Nr. crt.
Nr.beneficiari de ajutor social
Luna
Nr.ore de efectuat aferent ajutorului total
Felul activitatii
Locul unde se efectueaza lucrarea
1.
52
Ianuarie
2670
-Activitati de dezapezire a trotuarelor, si a zonelor din jurul statiilor de autobuz –800 ore
-Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate si a institutiilor publice-900 ore
-Adunarea gunoiului în saci de polietilenă în vederea colectării la locurile de destinatie de depozitare –800 ore
-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –170 ore
Pe traseul DN 13-E-60
Acatari
Valeni
Gaiesti
Străzile comunale
scoala, gradinita, camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
2.
Februarie
2670
-Activitati de dezapezire a trotuarelor, si a zonelor din jurul statiilor de autobuz –800 ore
-Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate si a institutiilor publice-900 ore
-Adunarea gunoiului în saci de polietilenă în vederea colectării la locurile de destinatie de depozitare –800 ore
-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –170 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
3.
Martie
2670
Curăţirea şi desfundarea şanţurile şi a canalelor de scurgere -500 ore
Adunarea gunoaielor manajer din zonă- 700ore
Curăţirea vegetaţiei uscate pe toate cursurile de apă din comuna Acăţari -800 ore
Întreţinerea acosamentelor drumurilor respectiv străzilor din comună şi asigurarea scurgerii bălturilor de apă în şanşurile pentru ape fluviale.500 ore
Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –170 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
4.
Aprilie
2670
Participarea la curatenia de primavara prin adunarea gunoaielor din spatiile publice, curatirea arbustilor si a copacilor plantati pe raza comunei, adunarea aluviunilor aduse de ape
-Întreţinerea digurilor şi a malurilor a cursurilor apa,efectuarea altor lucrări de protecţie contra inndaţiilor-2670 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
5.
mai
2670
- Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate, si a institutiilor publice(scoala, gradinita, camin cultural)600 ore
- Intretinerea curateniei in jurul izvoarelor comunale, a santurilor si a paraurilor de scurgere a apei menajere 800 ore
-Curatirea statiilor de autobuz, in zona tomberoanelor
-repararea si întreţinerea străzilor,a drumurilor 600 ore comunale,podurilor,podetelor,curaţarea şi amenajarea şanţurilor
-Întreţinerea puieţilor aparţinută în padurea Comunei Acăţari-670 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
6
Iunie
2670
- Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate, si a institutiilor publice(scoala, gradinita, camin cultural) 600 ore
- Intretinerea curateniei in jurul izvoarelor comunale, a santurilor si a paraurilor de scurgere a apei menajere 800 ore
-Curatirea statiilor de autobuz, in zona tomberoanelor
-repararea si întreţinerea străzilor,a drumurilor 600 ore comunale,podurilor,podetelor,curaţarea şi amenajarea şanţurilor
-Întreţinerea puieţilor aparţinută în padurea Comunei Acăţari- 670 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
7
Iulie
2670
- Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate, si a institutiilor publice(scoala, gradinita, camin cultural) 600 ore
- Intretinerea curateniei in jurul izvoarelor comunale, a santurilor si a paraurilor de scurgere a apei menajere 800 ore
-Curatirea statiilor de autobuz, in zona tomberoanelor
-repararea si întreţinerea străzilor,a drumurilor 600 ore comunale,podurilor,podetelor,curaţarea şi amenajarea şanţurilor 370 ore
Întreţinerea cimitirului ,cosit ,adunat iarbă precum şi a gunoiului 300 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
8
August
2670
Tăierea şi curăţirea pomilor de crengi uscate atăt în raza Acăţari cât şi a celor 8 sate aparţinătoare .1150 ore
Stropirea pomilor cu soluţii speciale .150 ore
Curăţirea vegetaţiei uscate pe toate cursurile de apă din comuna Acăţari. 770 ore
-Participarea la pregătirile şi realizarea zilelor comunei Acăţari 600
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
9
Septembrie
2670
-Curatenia de toamna in toata comuna-2000 ore
-Maturarea frunzelor uscate si a resturilor de pe trotuare, din zonele verzi, parcuri, locuri de joaca si transportarea lor-670 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
10
Octombrie
2670
Curatenia de toamna in toata comuna-1000 ore
-Maturarea frunzelor uscate si a resturilor de pe trotuare, din zonele verzi, parcuri, locuri de joaca si transportarea lor-600 ore
-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat la Scoala Generală Corbeşti –400 ore
-Lucrări de întreţinere a clădirile aflate în domeniul public 670 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
11
Noiembrie
2670
-Lucrări de întreţinere a clădirile aflate în domeniul public 1700 ore
-Împrăştierea de material antiderapant în caz de timp nefavorabil ,în timp nefavorabil,în toate cele 9 sate aparţinătoare comunei.600 ore .
-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –370 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
12
Decembrie
2670
-Pregatirea parcului central pentru sărbătorile de iarna 1600 ore
- Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –370 ore
-Lucrari de intreşinere a clădirile aflate în domeniul public.700 ore
Acatari-Roteni
Valeni-Suveica
Gaiesti-Murgeşti
Gruisori
Stejeris
Corbesti
Străzile comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport
imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
Intocmit
Kiss Eva
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 563 din 22 ianuarie 2020
R E F E R A T DE A P R O B R E
privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local
Pentru sumele acordate cu titlu de ajutor social, persoanele majore apte de muncă (persoana singură sau persoanele din familia beneficiară) au obligaţia "de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii".
Având în vedere prevederile legale referitoare la prestarea orelor de muncă stipulate în Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat au fost completate prin prevederile art.16^1 din Ordonanţa de Urgenţă nr.124/2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistenţă social, coroborate cu prevederile art. I, pct.8, pct.12, pct.13 şi pct.14 din H.G. nr.57/2012 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin H.G. nr.50/2011, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobate prin H.G. nr.52/2011, şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, aprobate prin H.G. nr.38/2011.
1. Repartizarea persoanelor apte de muncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
Acţiuni întreprinse:
1.1. Întocmirea listelor cu ore de muncă (pontaje) lunare, cu numărul de beneficiari pe zone şi numărul de ore aferente pentru fiecare persoană în parte funcţie de cuantumul ajutorului social, conform formulei de calcul prevăzută în H.G. nr. 50/2011 privind Normele metodologice de aplicare, semnătura/data primirii listelor. În situaţia reluării acordării dreptului de ajutor social, după achitarea obligaţiilor legale faţă de bugetul de stat, orele aferente acţiunilor şi lucrărilor de interes local se vor repartiza proporţional, astfel încât efectuarea lor să fie finalizată în termen de maximum 3 luni de la reluarea plăţii.
1.2. Evidenţa listelor cu orele de muncă lunare pentru beneficiarii ajutorului social se vor ţine într-un biblioraft împreună cu situaţiile de lucrări .
Responsabil: Viceprimar,responsabil sală de sport, inspector de la SAS
2. Asigurarea protecţiei, securităţii şi sănătăţii în muncă:
Acţiuni întreprinse:
2.1. Instructaj privind normele de tehnică a securităţii muncii (referitor la cadrul legislativ de specialitate, privind protecţia şi securitatea în muncă);
2.2. Supravegherea activităţilor desfăşurate, prin persoane desemnate să coordoneze şi să controleze acţiunile desfăşurate pe zone de activitate;
2.3. Dotarea cu unelte şi echipament necesar, în funcţie de tipul de activitate ce urmează să fie prestată;
Responsabil: Viceprimar,șef serviciu SVSU, inspector de la SAS,persoana responsabilă cu asigurarea protecţiei, securităţii şi sănătăţii în muncă
Tipuri de activităţi ce pot fi prestate, în funcţie de sezon şi conform cu Programul lunar de acţiuni sau lucrări de interes local, după caz: curăţenie stradală, a căilor de acces, a locurilor de joacă, întreţinerea spaţiilor verzi, plantări de arbori şi arbuşti, salubrizarea pieţelor, târgurilor, oboarelor, lucrări de decolmatare a şanţurilor/ deszăpezire, etc.
3. Evidenţa persoanelor care prestează acţiuni sau lucrări de interes local:
Acţiuni întreprinse:
3.1. Întocmirea lunară a listelor de prezenţă (pontaje) pentru persoanele care au desfăşurat activităţi;
3.2. Întocmirea situaţiei lunare privind persoanele care au efectuat orele de muncă, pe tipuri de activităţi prestate, potrivit modelului din Anexa nr.10 din H.G. nr.50/2011.
Responsabili: Viceprimar,responsabil sală de sport,inspector de la SAS
4. Eficientizarea lucrărilor:
Acţiuni întreprinse:
4.1. Întocmirea lunară a necesarului de forţă de muncă din rândul beneficiarilor de venit minim garantat pentru desfăşurarea activităţilor specifice, deoarece numărul acestora este fluctuant de la o lună la cealaltă;
4.2. În funcţie de planul anual şi cel lunar aprobat se va prezenta o situaţie cu lucrările efectuate după primul trimestru al anului 2017.
4.3. Planul de acţiuni şi lucrări de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului 2017 în funcţie de condiţiile socio-economice locale, precum şi de strategia de dezvoltare a municipiului Paşcani.
De asemenea, SAS din subordinea Consiliului Local , îşi va asuma îndeplinirea următoarelor obligaţii:
a) va emite liste cu orele de muncă pentru alte persoane din familia beneficiară, la cererea titularului, în situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile şi lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, dacă impune situaţia;
b) să afişeze la loc vizibil planul de acţiuni sau de lucrări de interes local, lista cu beneficiarii de ajutor social, precum şi cu persoanele care urmează să efectueze orele de muncă;
c) să întocmească situaţia lunară privind persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social, precum şi activităţile realizate de aceştia, conform planului de acţiuni. Situaţia se va completa pe baza evidenţelor transmise de la instituţiile prevăzute la pct.2, potrivit modelului din anexa nr.10 la H.G. nr.50/2011;
Primar,
Osvath Csaba