24 June 2013
ROMANIA VIZAT
JUDEŢUL MUREŞ Secretar,
COMUNA ACĂŢARI Jozsa Ferenc
PRIMAR
PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2013
Primarul comunei Acăţari,
Avînd în vedere prevederile art.38 (2) litera "d"din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală, republicată;
În conformitate cu prevederile art.16 din Legea nr.500/2002,privind finanţele publice locale;
În conformitate cu prevederile articolului 49 din Legea 273/29.06.2006 privind finanţele publice locale, Comuna Acăţari poate aproba bugetul propriu ca urmare a unor propuneri fundamentale al ordonatorului principal de credit pe baza art.23 din Legea 273/29.06.2006.
Având în vedere adresa Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 1957/DGI/06.06.2013 prin care sa comunicat alocarea sumei de 369 mii lei privind finanțarea lucrării „DC 43 Gaiesti – Suveica.
Se propune rectificarea bugetului pe trimestrul III 2013 conform art. 49 alin 4.) 5.) din legea 273/2006
Având în vedere adresa Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 1956/DGI/06.06.2013 prin care sa comunicat alocarea sumei de 680 mii lei privind finanțarea lucrării „DC 64 Stejeris – Gruisor.
În temeiul art.45 alin. (6) din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală,republicată
P r o p u n e :
Art.1.Se aprobă Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2013, conform anexei, care face parte integrantă din prezenta propunere cu următorii indicatori principali:
Lei
Nr. Crt. |
Denumirea Indicator |
Cod Ind |
Inițial |
Influențe |
Rectificat |
1 |
Venituri proprii de la pers fizice şi pers juridice |
|
1.374.000 |
|
1.374.000 |
2 |
Cote def. Din Impozitul pe venit |
040201 |
637.000 |
|
637.000 |
|
Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare |
040204 |
729.000 |
|
729.000 |
3 |
Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Directia Fin. Pub. |
040204 |
532.000 |
|
532.000 |
4 |
Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Consiliul Judeţean Mureş |
040204 |
197.000 |
|
197.000 |
|
Sume defalcate din TVA |
110202 |
1.736.000 |
|
1.736.000 |
5 |
Sume def. Din TVA din Învăţământ – salarii si hotarari judecatoresti |
110202 |
1.397.000 |
|
1.397.000 |
6 |
Sume def. Din TVA din Învăţământ – cheltuieli cu bunuri si servicii |
110202 |
153.000 |
|
153.000 |
7 |
Sume def. Din TVA ptr. Asistenţi handicapaţi |
110202 |
143.000 |
|
143.000 |
8 |
Sume def. Din TVA ptr. Evidenţa Populaţiei si ajutor de incalzire |
110202 |
43.000 |
|
43.000 |
|
Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget |
110206 |
418.000 |
|
418.000 |
9 |
Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – CJM |
110206 |
113.000 |
|
113.000 |
10 |
Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – Direcţia Finanţelor Publice |
110206 |
305.000 |
|
305.000 |
|
Subvenţii de la alte bugete |
4202 |
80.000 |
|
80.000 |
12 |
Subvenţii pentru încălzirea loc. |
420234 |
55.000 |
|
55.000 |
14 |
Subvenţii de la buget de stat ptr. Finanţarea sănătăţii |
420241 |
25.000 |
|
25.000 |
|
Finanţarea subprogramului privind pietruirea, reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local |
42020901 |
0 |
+1.071.000 |
1.071.000 |
|
TOTAL VENITURI conf. anexei |
|
4.971.000 |
+1.071.000 |
6.042.000 |
|
TOTAL VENITURI sectiunea de functionare |
|
4.971.000 |
|
4.971.000 |
|
TOTAL CHELTUIELI sectiunea de functionare |
|
4.971.000 |
|
4.971.000 |
|
TOTAL VENITURI sectiunea de dezvoltare |
|
250.000 |
+1.071.000 |
1.071.000 |
|
TOTAL CHELTUIELI sectiunea de dezvoltare |
|
250.000 |
|
1.321.000 |
|
Deficitul secţiunii de dezvoltare acoperit din excedentul anului 2012 |
|
250.000 |
|
250.000 |
Se aprobă - Cheltuieli Secţiunii de Funcţionare 4.971.000 lei
- Cheltuieli Secţiunii de Dezvoltare 1.321.000 lei
Art.2. Se aprobă cheltuieli aferent drepturi contract colectiv de muncă în valoare totală de 279.000 lei din următoarele conturi 5102, 5402, 6102, 6602, 6702, 7002, 7402, 7010, după cum urmează:
- hrană pentru angajaţi: 152.000 lei
- cheltuieli de reprezentare (ţinută): 127.000 lei
Art.3. Pentru cheltuielile aferente cheltuielilor de transport pentru învăţământ se propune suma de 20.000 lei
Art.4.Se aprobă bugetul activităţii autofinanţate, conform anexei,care face parte integrantă din prezenta, cu următorii indicatori:
Venituri Cheltuieli
- serviciul public de reparaţii 76.000 76.000
- cămin cultural 185.000 185.000
Venituri proprii cămin 56.000 56.000
Subvenţii cămin 129.000 129.000
- păşuni comunale 7.000 7.000
- silvicultură 43.000 3.000
Propusa
Total venit 496.000
Total cheltuieli 496.000
Art.5. Repartizarea excedentului anului 2013:
Total excedent: 550.000
Din care virări către buget pentru gol de casă 300.000
Finanţare secţiune de dezvoltare 106.000
Art.6 Se propune finanţarea următoarelor lucrări/dotări de investiţii din bugetul local
Nr. Crt. |
Denumirea investiţiei |
Suma propusă cu TVA - Lei - |
Influențe |
Suma rectificată |
Cod. Ind. |
1 |
PUG etapa II |
20.000 |
|
20.000 |
70.02 |
2 |
Sediu şi garaje SVSU |
144.000 |
|
144.000 |
54.02 |
3 |
Achizitionare teren agricol |
22.000 |
|
22.000 |
51.02 |
4 |
Panou scor |
24.000 |
|
24.000 |
67.02 |
5 |
Canalizare menajeră in comuna Acatari –SF,PT- |
40.000 |
|
40.000 |
70.02 |
6 |
Asfaltare DC 64 Stejeris Gruisor |
|
+680.000 |
680.000 |
84.02 |
7 |
Asfaltare DC 43 Gaiesti Suveica |
|
+369.000 |
369.000 |
84.02 |
|
TOTAL |
250.000 |
|
1.299.000 |
|
Art.7.Ordonatorul principal şi compartimentul financiar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului proiect.
Vizat favorabil
Comisia pentru activități economico financiare,
Agricultură, amenajarea teritoriului și urbanism
Paizs Sarolta Primar,
Osvath Csaba