Încheiat azi, 18 februarie 2008, la sediul primăriei comunei Albeşti, la şedinţa extraordinară a Consiliului local Albeşti.
La şedinţă participă un număr de 13 consilieri din totalul de 13.
La şedinţă participă în calitate de invitat dl.Pâncă, director al SC Schuster Ecosal SRL, operatorul serviciului public de salubritate.
Preşedinte de şedinţă dl.consilier Heghi Moise.
Supune aprobării ordinea de zi : Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea taxelor şi tarifelor de salubritate pe anul 2008. Ordinea de zi este aprobată în unanimitate.
Dl.primar arată că aşa cum s-a hotărât la şedinţa ordinară din data de 13 februarie 2008 a convocat această şedinţă extraordinară în vederea reanalizării proiectului de hotărâre privind aprobarea tarifelor şi taxelor de salubritate pe anul 2008. Dl.primar prezintă raportul compartimentului de specualitate.
Dl.consilier Heghi Moise, din partea comisiei economice : propune să se revadă perioada de colectare, în sensul ca în perioada 1.10.-31.03 colectarea să se facă bilunar şi în perioada 01.04-30.09 săptămânal.
Dl.consilier Ciocănea din partea comisiei juridice prezintă punctul d evedere al comisiei în sensul că ridicarea gunoiului să se facă bilunar, iar taxa să rămână la nivelul de anul trecut la care să se adauge indicele de inflaţie.
Dl.primar arată ca prevederile Regulamentului cadru al serviciului public de salubritate este clar, în sesnul că în perioada 1.10.-31.03 colectarea trebuie să se facă la 3 zile şi în perioada 01.04-30.09 la 2 zile. Orice mărire în timp a perioadei de colectare se poate face numai cu aprobarea Autorităţii de Sănătate Publică. Cu toate acestea colectarea gunoiului săptămânal tine cont şi de specificul rural al localităţii. Dl.primar propune consiliului să fie adoptata această hotărâre în formularea propusă prin proiect.
Dl.Pâncă este invitat să exprime punctul de vedere al operatorului. Acesta arată în în repetate rânduri controalele effectuate de ANRSC au reliefat faptul că este strict necesar a se respecta prevederile legale în ceea ce priveşte perioadele de colectare a gunoiului. Deasemenea arată că nu se poate menţine nivelul taxei de anul trecut la care să se adauge indicele de inflaţie datorită faptului ca în cursul anului 2008 salariul minim pe economie va creşte mult faţă de anul 2007, dar şi datorită creşterii preţului motorinei, aceste creşteri fiind mult peste rata inflaţiei.
Dl.consilier Neghina Cezar propane să se găsească o cale de mijloc.
Dl.primar arată că în proiectul de hotărâre s-a prevăzut faptul că această taxa va putea fi plătită lunar.
Dl.consilier Tamasi propune să se reducă nivelul taxei la persoane fizice şi propune stabilirea taxei la 96 lei/an până în luna iulie şi 112 lei/an după această dată.
Dl.viceprimar Boitoş arată că probleme vor apărea la familii formate din 1-2 persoane.
Dl.primar afirmă că indifferent de modul de stabilire al taxei la personae fizice nu se va putea împăca toată lumea, existând avantaje şi dezavantaje, dar modul de încasare al taxei va reduce impactul sumei.
D-na consilier Pleşa consideră că persoanele nu pot fi obligate să încheie contract de salubrizare.
D-nul consilier Popan consideră că trebuie lămurit ce înseamnă contractul de salubritate în sensul că acesta se încheie pe familie, pe nr.de casă sau pe pubelă.
D-nul primar arată că la încheierea fiecărui contract se va primi un recipient de colectare. Pot primi un recipient de colectare o familie, sau în cazul în care la un nr.de casă sunt 2 familii (părinţi-copii de exemplu) şi declară că formează o gospodărie vor încheia un singur contract de salubritate.
Dl.consilier Neghină ridică problema persoanelor juridice. În proiect s-au prevazut taxe pentru persoanele juridice dar trebuie să existe certitudinea că aceste persoane juridice vor încheia contracte de salubritate.
Dl.primar propune să se adauge un articol prin care persoanele juridice să fie obligate să încheie contract de salubritate cu operatorul serviciului şi la primirea autorizaţiei de funcţionare să prezinte contractul. Astfel, propune introducerea unui articol cu următorul conţinut : (1). « Persoanele juridice care îşi desfăşoară activitatea pe raza localităţilor Albeşti, Boiu şi Ţopa, au obligaţia de a încheia cu operatorul serviciului de salubritate contract de prestări servicii de colectare a gunoiului. (2).La primirea autorizaţiei de funcţionare, persoanele juridice au obligaţia de a depune şi copia contractului prevăzut la art.1, pentru anul 2008 contractul urmând a fi depus în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.”
Nemaifiind discuţii se supune la vot proiectul de hotărâre propus de primar, cu adăugarea unui nou articol cu două alineate: (1). « Persoanele juridice care îşi desfăşoară activitatea pe raza localităţilor Albeşti, Boiu şi Ţopa, au obligaţia de a încheia cu operatorul serviciului de salubritate contract de prestări servicii de colectare a gunoiului. (2).La primirea autorizaţiei de funcţionare, persoanele juridice au obligaţia de a depune şi copia contractului prevăzut la art.1, pentru anul 2008 contractul urmând a fi depus în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.”
Proiectul de hotărâre, cu adăugarea unui nou articol cu două alineate este aprobat în unanimitate (13 voturi pentru).
La Diverse, dl.primar prezintă din nou consilierilor necesitatea aprobării unei steme a localităţii. Le prezintă consilierilor mai multe propuneri de steme şi semnificaţia însemnelor heraldice. În urma prezentării schiţelor, în unanimitate concilierii au ales modelul nr.3 şi 7 pentru a fi afişate şi supuse dezbaterii publice.
La acest punct d-nul primar prezintă o cerere prin care dl.Adam Marcel intenţionează a concesiona o supr.de teren situată la intrarea pe str.Muzeului, lângă cântar. Dl.consilier Heghi arată că în repetate rânduri s-a pus problema achiziţionării cântarului Dl.Tamasi propune să se facă un cost al achiziţiei unui cântar, iar dacă se va achiziţiona să nu se concesionaze. D-na consilier Pleşa propune să se ţină cont şi de faptul dacă acest cântar va avea sau nu utilitate. Dl.consilier Heghi propune ca pâna la şedinţa ordinară viitoare să se facă această analiză.
Nemafiind discuţii, şedinţa se încheie.